Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1943 ggr
[oskuldast]
0

Smeknamn!

Jag har så sjukt många smeknamn till min hund och jag hade tyckt det var kul om alla skrev vad ni kallar era hundar :D

Min hund heter Milo, sedan blev det Milosen, Milosken, Lousoy, Lousk, Losouybob, Losoymofob, Lousoymuff
Japp… fråga inte hur det har gått till xD

Michaela-N
0

Hugo kallas Flugg, Fluggis, Tugg, Tuggis, Bebis eller vad som faller mig in, och lite beroende på av vilken anledning jag ropar på honom Tungan ute

sunnys
0

Min hund heter Kenzo kallas nusse eller keso:)

[eeklund]
0

Min hund heter Molly men kallar henne ibland för Molly Mus Hus eller Mollsan, haha :D

[schäfernronja]
0

Ronja kallas ibland för: Gunbritt, britta, birgitta. Hon lyssnar lika bra på Britta som på Ronja ;) Tycker såna namn är jätte charmiga. (kommer inte ihåg hur det började ;) )

malinroth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nelly- Nelson, Älskling, Guldlock, Skäggiga damen, Fåret Shaun m.m.

Dimma- Limpan, Knallkork/knallkrok, Limpunge, Timmy lamm, Lillstrumpan m.m.

IngaTrnqvist
0

Brownie - Brani, Bani, Bobo, Bobobrun, Bono, Bnani, Banani,
Tani, Tor, Torulf :D

Haha, har jättemånga smeknamn till min kille, men dessa är de vanligaste :)

Fjordell
1

Telma, 10, kallas dagligen för framförallt Pisen, men också Pemlan och Pemmelpisen.

Ester, 6, kallas FjantEster, FilliEster, Pesten, Fester.

Jackson, 1, kallas dagligen för kylskåpet (av uppenbara skäl, han är en 35 kgs amstaff och smidig som ett kylskåp). Lakson, Jacksonpoika, Laxen, Jalle, och Bumbibjörnen.

På bild fr. vänster: Telma, Ester och Jackson

joheck
0

Kingpin kallas främst för Pin men även, Pinto, Pinot, Pincett, ja lite olika varianter av Pin…… Kan kallas för vovven, hunden, hund1, knäppis, segis, finns säkert fler^^.

Sansa kallas främst just Sansa. Andra namn som förekommer; Sans, Sansi, sötis, lillan, hund2, säkert fler även här^^.

Michaela-N
0

#8 Pin-Cett… haha Flört

joheck
2

#9 Skrattande

Glömde ju ett av de vanligaste också, Piñata! Sen får jag väl medge att han även kallas för tillexempel skithund när jag är på lite sämre humör och han inte riktigt gör som jag villOskyldig

SaraC
0

Eros kallas oftast Polisen, ibland Polisfarbrorn och ibland bara Farbrorn

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Asuna
2

Oj jag kallar alla mina hundar för monster det är nog det vanligaste jag säger men annars kallar jag Sara för Sara bara  Miko för Mik Mik, och Toker och sen Tony för lillen, Boy och ton ton ;)

Jag kallar min mammas hundar som jag vaktar ganska ofta för skrik och panik hennes ena hund Pippi har ljudefekter till allt (högljudda ljudefekter) och Maya är extremt nervös av sig så då blev det skrik och panik. Glad

Satum
0

Uno heter och kallas endast för det :)

Mogge heter och kallas Mogge men kallas även för Mögen, haha.

Praefatio
0

Hittills har Yasha även fått heta Yash och Yash-Yash. Ja, bortsett från sånt jag kallar alla mina djur: Hjärtat, grisen, grodan, pälsklingen…

teezan
0

obelix heter min och han kallas obe, oben, obelixen, bubben, älskling, gubbenubben, gosepose, bejbis, gossebosse ;) sen har jag säkert missat nåt!

lilla jag
0

Bella- Bell, Annabelle,Bella bus, tjockis, knäppis och säkert massa mer!!! Trixi- Trix, Trixan, knäppis, galning.

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk