Pysselsugen
Jag sitter uppe ikväll för att vrida dygnet lite eftersom jag ska jobba natt imorgon kväll. Jag har suttit och kollat på pysselsidor och blivit inspirerad till att testa att sy en tröja och ett regntäcke till lilltjejen istället för att beställa nya saker. Och kanske en sele också.
Så nu har jag snokat runt på tradera och hittat lite kläder för människor som skulle funka att sy om till hund, så jag har lagt bud på dem. Problemet nu är att jag sitter här ikväll och är pysselsugen och auktionerna går ut om flera dagar :/
du får ta mått och grejer kanske
annars får du inte glömma bilder av resultatet, så ladda kameran och töm minneskortet
Det gick sådär att vända dygnet när hundarna väcker en vid nio i alla fall :/ Ja, jag satt och ritade mönstret till tröjan igår kväll/natt. Idag ska jag skära ut det och prova det på Tyri. Bilder kommer beroende på resultatet :P
Jag sydde utan mönster, trädde bara den för stora tröjan på henne och måttade ut vad som skulle klippas bort och sys in.
gud så söt, och tröjan blev jättefin
Tack så mycket! :)
Vart jätte fin :) Jag skaffa symaskin just för att jag ofta tänker OM jag vill sy o jag har planer på göra saker. Men jag är verkligen kass på sy o symaskiner o jag har aldrig kommit bra överens. jaja symaskinen var jätte billig. har iaf sytt en hissgardin tog mig ganska lång tid o har en till jag ska sy…. jag bävar lite för jag vet att det kommer ta mig 2 tim med allt 
Tack :) Jag tycker att det är roligt att sy små pyssliga saker, jag hade bland annat en period när jag sydde dockor, men att sy stora, platta saker som gardiner tycker jag är otroligt tråkigt. Det gör jag bara om jag måste :P