Hunden kissar inne :/
Min hund (chihuahua). Han var rumsren, men sedan flyttade min mammas samboin och han har börjat kissa inomhus, på stolar, på bord, i soffan och i sängen.
Varför?
Vad ska jag göra?
Ge tips :D
Försök att ta honom på bar gärning och säg till honom på skarpen att det inte är okej!
Jag har testat det men han vill fortfarande kissa överallt :/
Tack ändå 
börja om från början, som man gör med en valp. dvs ta ut hunden efter den har sovit, ätit, lekt, busat, gosat, ja du fattar
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#3 Det handlar inte om att hunden kissar för att den är nödig, så det är ingen idé.
Säg åt den på skarpen! Ryt till ordentligt. Tolerera inte markeringskissande inomhus. Min hane gjorde detta, men det problemet försvann efter kastreringen helt.
#4 har jag inte sagt heller, utan bara att hunden ska lära sig att man kissar ute och inte inne.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Okej, tack för alla tips :)
det har hänt en förändring helt klart en ny i familjen o kanske din hund är lite osäker/stressad? Hur gammal är hunden? hur ofta går du ut och när är det han markerkissar? natten dagtid alltid?
Han är snart två år (om ca 30 dagar), vi går ut med han jätte ofta faktist, han kissar inne lite då och då
8 och ni har kollat så han inte har uvi oxå ?
9# Ja det har vi.
10 Hur akterverar ni honom?
#11 Vad har det med ämnet att göra? Aldrig hört talas om att hunden skulle markera inomhus för att den är för lite aktiverad.
Jag är helt övertygad om att det är markeringskissande, går att "bota" för en del hundar med kastrering.
12 för det första så är hunden 2 år och vart rumsren allså INTE markerkissat förut. Sen flyttar en ny person in och då börjar hunden kissa. Att kastrering hela tiden ska göra susen enligt dig anser jag totalt fel, eftersom man faktist kan arbeta o få bukt på detta oxå.
Ifrån ett djur till ett annat , men så gör min ena katt, hon kissa på allt som e min sambos! & vi vänta nu barn och om hon fortsätter så ta vi bort henne. Helt onödig info xD
Men hoppas verkligen att du få bukt på kisseriet för de e ju inge vidare trevligt :P
Hört oxå det att det kan vara markerkiss bara för sjukt nog så känner dem att det är en man.
håller med..man tar inte bort en frisk katt för att den kissar inne =/ katten gör så för att något är fel och då får man hitta felet..
Har snackat med folk inne på kattbiten om att de kan va kattsanden , maten osv, provat allt under 3 år, gick på en föreläsning om en "kattviskaren" typ! & det hon sa att jag kunde proa hade jag redan provat, och då sa hon att om inte det funkat så kan inte ens hon hjälpa till :S Så joo , de kan man. Vill inte ha henne kissandes överallt.
#17 Har du funderat på att omplacera henne? det är ju uppenbart att hon tycker någonting är fel hos er så då kan det ju vara en lösning att omplacera henne.. det kanske låter hårt men det är ju bättre att pröva det än att ta bort henne.
Sorry TS för OT
Jaa precis! Pratade med en kompis idag om detta och hon hade en katt som bajsade breve kattlådan vilket betty med gör oavsätt att vi precis bytt i lådan. Men betty e inte kastrerad heller och det är lite svårt att omplasera en äldre katt, men ska fixa det för hennes skull självklart! Men ändå det att jag inte vill ge bort en katt till någon annan som då kissa o bajsa inne ..