Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1377 ggr
pistenbully
0

Hur gör du?

Hur gör du med hunden när du jobbar? Jag vill så gärna ha en hund igen. Jag fick ta bort min livskamrat för ett och ett halvt år sedan och allt är så tomt hemma. Anledningen till att jag inte kan skaffa hund igen är för att jag jobbar långt hemifrån och hinner ej hem på rasten för att rasta hunden och jag kan inte längre ha hund med på jobbet då jag bytt jobb. Tidigare har jag kunna löst "problemet" med att ha hunden med på jobbet, men det här inte längre. Många som jobbar har hundar, säkert har många utav er hundägare här inne ett jobb. Hur löser ni det hela? Berätta gärna, jag vill så gärna kunna skaffa hund igen i framtiden.

[madelaine]
1

Vi har dagisplats åt vår hund, hade lite tur och hittade ett mindre dagis bara ett par minuter hemifrån.

JessicaRex
0

Jag har min hund hos mamma och pappa om dagarna. Och annars om jag skulle behöva hundvakt också.

[Tess86]
0

Hittills har jag och min sambo gått om varandra så att hundarna inte har behövt vara själva för många timmar. Det kommer troligtvis inte alltid att se ut så. Antingen nu innan vintern eller till våren kommer vi att lösa problemet genom att bygga en hundgård.

[Forest]
0

Är man själv är det säkert bäst o skaffa dagmatte/husse eller hunddagis. För oss är det som 3 vi går om varandra dag/kvällstid och får det att gå ihop bra på så vis

Vattnadal
0

Hundgård och några med på jobbet.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Asuna
0

Jag och min mamma sammarbetar hon jobbar dag och jag jobbar kvällar, nätter och helger så när jag jobbar har hon mina hundar och när hon jobbar så har jag hennes.

[rodeo]
0

Vi har löst det så att vi har henne på hunddagis de dagar det passar med tiderna (man måste lämna innan en viss tid på morgonen) och de andra dagarna det kör ihop sig har vi en tjej som kommer hit och umgås med henne. :)

Allt går att lösa bara man är framåt och verkligen annonserar om att man vill ha hjälp!

vallhund
0

Nattmatte.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Randigatassar
0

Dagmatte :)

pistenbully
0

Tack för era svar! Jag har funderat på hundgård men är osäker på hur man löser allt det praktiska med det samt vad det är för regler kring detta, hur det får se ut. Hur löser man värmen i kojan på ett bra sätt? Hur håller man det torrt i kojan? Ingången till kojan? Staket och allt annat. Vattnet så att hunden ej spiller ut skålen i kojan. Jag har många funderingar ikring detta med hundgård.

vallhund
0

Hundgårdsmått kan du läsa om på JBVs hemsida. Själv har jag hundlucka från huset ut i hundgården. Många har halm som underlag i hundhus.

[Forest]
0

inte heller alla hundar som gör ifrån sig i hundgård hur man får hunden att pinka/bajsa där har jag ingen aning om jag vet iaf flera som inte kissar o sånt i sin trädgård lr sin hundgård

Arcadia
0

Vår hund går på ett pyttelitet dagis eller om jag hellre skulle säga dagmamma då min hund går som de hemmavarande hundarna i huset även om det finns en specialbyggd dagisavdelning. Hon stormtrivs som det verkar och är lugn och harmonisk både där och här hemma. Hon är där mellan 7.30 och 15.00, 3-4 dagar i veckan. Jag jobbar heltid så det är tackvare att jag, min man och mina tonåringar hjälps åt som det funkar. Som mest har vår vovve varit ensam i fem timmar och det har gått bra, men det är väldigt sällan det blivit så länge. Annars är det 3-4 timmar som mest och då har hon hela vår kattflock att ha sällskap av. De brukar ligga i en hög tillsammans när jag kommer hem Kyss

vallhund
1

Exempel att inspireras av vad gäller berikning i hundgårdar: http://www.kennelchanco.se/default.asp?sida=hagnberikn&parent=om%20kc

LLLINN
0

Min mamma jobbar heltid, men jag är 15 och går i skolan 2 min från vårt hem så jag går hem på lunchrast och håltimmar. Dessutom börjar min syster (som går i gymnasiet) ofta runt kl 10-11 så allt som allt blir det inte särskilt länge som hundarna är utan människo-sällskap!

När jag börjar gymnasiet sedan (ca 7 minuters cykelavstånd) så kommer jag antagligen cykla hem på lunchen någon dag, mamma tar långlunch någon dag, mormor kommer och tar ut hundarna någon dag osv. På fredagar är mamma ledig så då behöver vi inte oroa oss för ensamhet Glad

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[Tess86]
0

Vad gäller regler kring hundgård så finns det på jordbruksverkets hemsida, som du redan fått tips om. Vad gäller stängsel, hundkoja, lucka till inomhusdel, vattenskålar osv. så finns det många företag på internet som säljer hundgårdar och tillbehör, bara att googla på hundgård så hittar man mycket.

pistenbully
0

Tack för alla tips på vart jag kan hitta information om hundgården, här ska det kollar upp :-D