sårskada i örat
Jag la i öronrens, som jag köpt på apoteket. Detta gjorde jag i går, han verkade irriterad, men tänkte, att det kanske var pga vätskan. Nu idag, fick jag se att han fått , som en brännskada nere på "tappen" i örat, och det vätskar, ev varar. Nu undrar jag om någon av er varit med om detta? Får kontakta vet, men under tiden, tar jag topps och tar bort vätskan som jag se, obs det är ej öronrensvätskan.

Vilken av de öronrens som finns använde du och hur gjorde du då du använde den?
Topps bör man undvika att använda i hundens öron pga att det kan finnas risk att skada trummhinnan om man petar för långt in. Det brukar rekommenderas att man istället tar en tuss bomull på ett finger och torkar ur örat med det istället.
Luktar det något från örat? (förutom lukten av öronrens)
Vilken färg har vätskan som är i örat?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag kommer inte ihåg namnet på rak arm, men den är köpt på apoteket. Jag gjorde som jag alltid har gjort, torkat ut örat med bomullspad, Sedan hällt i öronrenset, masserat, sedan torkat ur öronlappen. Har gjort detta på en hel del hundar, men aldrig varit med om detta. Att jag tar bomulltops vet jag att man skall vara försiktig med, men jag måste få bort vätskan. På topsen luktar det pus, men inte när man luktar i örat. Utseende mässigt så är det brunaktigt till färgen (svag ljusbrun färg, på topsen), och luktar pus. När man tittar i örat så är det gul sekret (jag hoppas att du fattar vad jag menar
).

#2 Okej, låter inte alls bra, kan ev vara öroninflammation eller att det är ett rejält infekterat sår i örat. Om det inte var så innan du använde öronrenset så kan det även vara en allergisk reaktion av det.
Jag skulle råda att ringa veterinär imorgon och rådgöra med h*n.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad är PUS?

Jag har försökt att få tag i veterinären, men de har ännu inte svarat. Får försöka under dagen.
#4 Ursäkta mig,
, pus betyder var.
ah ok! :D