Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4105 ggr
rebz
1

Lick Treat - belöning

Skulle kolla om någon mer provat detta? På Hund- och Kattparadiset i Linköping så har han precis köpt in det och kör nu med "Köp 2 betala för 1". Så två stycken kostar bara 59:-. Mamma var förbi igår och köpte en med biffsmak och en med kycklingsmak. Och Bino älskar dom verkligen! Han försökte stoppa in hela toppen i munnen i all sin iver :P. Dessutom är de väldigt behändiga att ha i fickan och kladdar inte eller så. Superbra! Såg även att de finns att köpa på Häromi för 59:90 styck. Slänger in info om det. Kan inte lägga in bild nu på mobilen av någon anledning. De ser iaf ut som en roll-on i princip :P. Men bara att googla så ser ni hur de ser ut. Men "Lick Treat är en liten och behändig slickbar belöning till hund. Den finns i tre olika naturliga smaker, biff, bacon och kyckling. Flaskan med rollerboll rymmer 50 ml och passar att ha med sig i fickan eller belöningsväskan. Lick Treat är en kladdfri belöning med lågt kaloriinnehåll som kan ges vid träning mm. Det är bara att skaka, öppna och belöna din hund! Ingredienser Kyckling (ingår i alla smaker) Bryggerijästextrakt Baconsmak/Biffsmak Citronsyra Glukos Vitamin E Extrakt av grönt Te Kaliumsorbat"

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Madde&Rico]
0

Häftigt! Det måste ju testas! :)

joheck
0

Lät väldigt spännande!

russin
0

En bekant har provat den med baconsmak och hennes hund är lyrisk.

Själv fortsätter jag med godbitar så jag slipper böja mig ner så oftaTungan ute

Sophie&Segra
2

Min första tanke - ohygieniskt.. Tungan ute

Nä.. Det där va inget för mig!

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Loveradio
1

Ska absolut testa, verkar ju supersmidigt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Memzo
0

Jag har köpt alla 3 smaker ^^ Min hund var inte jätte förtjust (konstigt nog) men har dom ofta med mig när jag behandlar hundar. 99% har varit mycket impade ;)

Kan även smyga in att ullared säljer dom för 39 :- , samma sak :)

Emaljoh4
1

Blir det inte mycket bakterier?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Luckysoul
0

Synd att där är kyckling i alla =( Min hund är allergisk mot det

LinaK
2

Ni som verkar tycka det är ohygieniskt, brukar ni slänga tuggben som hunden inte tuggat färdigt på? Det är minst lika ohygieniskt som detta tycker jag :) Man kan ju bara skölja av den där bollen som hunden slickat på. Jag har en sådan, köpte på utställningen i Växjö. Tycker den är bra :) luktar illa bara enligt mig ;) men hundarna älskar den.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

TjockaBerta
0

Går inte. Min hund är allergisk mot kycklilng.

>>>Malum domesticum<<<

Jenna_Nord
0

Var gryyymt nära att köpa en på ullared igår!
Verkar vara bra att ha som belöning! Jag tänker mest på när man till exempel tränar och hunden springer. Det känns mycket säkrare att hunden får slicka i sig från rollern än att ge godisbit som i all iver kan hamna fel eller hostas upp.

Men den hamnade brevid vagnen på väg till kassan när jag insåg att jag låg på 800:- över budgeten x) haha, och jag skulle typ inte ha något….

Mvh Jenna

Jenna_Nord
0

Finns med fler smaker än kyckling :) Även biff och bacon

Mvh Jenna

Luckysoul
0

#12 Där ingick ju tyvärr kyckling i alla smaker. Annars så hade jag köpt

TjockaBerta
0

Samma! Har inte med smaken att göra

>>>Malum domesticum<<<

Jenna_Nord
0

Jasså! Så himla synd! :/

Mvh Jenna

Luckysoul
0

#15 Ja =( Jag hade behövt en sån till min hund. Den hade varit till stor hjälp då han ibland sätter i halsen för att han har för bråttom =(

Jenna_Nord
0

Jo min är likadan! Har fått lära henne att hon måste stanna efter att ha fått godis tills jag har sagt varsegod/hopp och lek, och väntar alltid tills jag ser att hon faktiskt tuggat och svalt. Annars sätter hon i halsen med en gång.

Mvh Jenna

Noksi
1

Jag köpte tre stycken på Ullared. Huskyn ääääälskar dom, men bara när han är inomhus ;) Taxen han älskar dom alltid. Hehe Väldigt praktiska är dom!

Sophie&Segra
0

Japp, jag slänger tuggbenen dom inte tuggar upp Tungan ute (vilket aldrig har hänt med matgalningen Segra i huset).
Men med tidigare hundar, så ja - då har jag slängt benen om dom inte blev uppätna vid första tillfället.
(Därför köper jag alltid ben som är en "storlek mindre" än vad jag tror att dom kan äta upp vid ett tillfälle.. För annars slängs dom, och det hade ju varit slös med pengar! Tungan ute

Ni som har dom här "roll on" sakerna, rullar kulan lätt eller va man ska säga.. Fungerar dom för både små och stora hundar?

Undra om det finns nån typ liknande grej som skinkost på tub eller nått, fast avsett helt för hundar.. ?! Förvånad
Det hade i alla fall jag köpt på direkten om det fanns, det känns mer hygieniskt än dom här "roll on" sakerna Glad

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Annso_
0

Verkar ju vara en bra idé för er som har stora hundar, med min lilla plutt till hund så skulle min rygg gå av efter en stund

Själv kör jag godis utan några tillsatser alls !! Jag fixar iordning kotunga som vi köper hem :)

Så jag kan träna hur mycket som helst utan dåligt samvete :)

Praefatio
0

#19 Skinkost kan man ge, behövs ingen speciell variant. Jag gör det ibland, det är ganska smidigt. Just Kavli skinkost innehåller inga smakämnen eller annat skräp, bara ost, vatten, smältsalter (= det som gör osten till mjukost), skinka och lite konserveringsmedel. Det är den enda osten på tub som inte innehåller femtioelva ingredienser, som stärkelse eller så.

#20 Torkar du tungan? Vill gärna ha fler alternativ till hemlagat godis. Igår slängde jag ihop lite torkade korvbitar bara för att ha något med mig att muta nya hunden idag! Korvbitarna är väldigt smidiga, billiga och lätta att göra, men innhåller ju en del tillsatser vilket jag också vill undvika egentligen.

liz_lemon
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#19: Det finns en tubvariant för hundar också, jag har köpt Leberwurst av märket Trixie ett par gånger. Innehåller kött (framförallt lever då, som namnet antyder), gelatin, olja och fetter, grönsaker och persilja. :)

http://awkwardsilen.se