Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 1003 ggr
[Nattkola]
0

Borde jag uppsöka veterinär igen?

Min hund fick för tre veckor sedan ungefär en väldigt svår UVI. Eftersom det var ganska akut och min vanliga veterinär inte hade några tider den dagen gick jag till en för mig ny veterinär.

De fick ett väldigt blodigt urinprov och ultraljudade henne och komfram till att det nog var en svår UVI, men sa att det var ovanligt på en vuxen hund (hon är 5 år), utan någon bakomliggande orsak.

Vi gav henne medicin och det blev bättre och jag skulle nu återkomma med ett nytt urinprov för att se att infektionen var borta.

Till saken hör att vi upptäckte  i natt att hon kissar inne. Men jag vet inte om det hör ihop  med UVI eftersom vår valp kissar inne fortfarande ibland, och ibland har det varit väldigt stora pölar, men vi har tänkt att det är nog valpen, men nu när v i upptäckte att vuxna hunden kissade inne så vet jag inte längre.

Iaf tog jag ett urinprov och eftersom hon "skvätter" mycket som en han hund blev det bara några droppar på första kissen. DÅ upptäckte jag att det var som "skräp" i urinen, såg ut som typ vita flagor eller nästan fin sand. Men jag lät henne kissa lite mer i burken så de skulle få ett tillräckligt prov.

Jag nämnde för veterinären att hon kissar inne, men hon noterade inte det utan pratade bara på om annat. Hon sa också att urinprovet såg bra ut och att det inte var några bakterier.

Men nu blir jag lite fundersam eftersom det borde väl inte vara något "skräp" i urinen? Det ska väl vara bara vätska, eller?
Tycker det också är märkligt att hon bara nonchalerade att jag sa att hon kissar inne, för mig är inte det ett normalt betende hos en vuxen hund, och hon har aldrig gjort det innan.

Tänker att det kanske inte beor på UVIn utan att UVIn beror på en eventuellt bakomliggande orsak att hon kissar inne?

Men jag ville inte "tjafsa" eftersom jag tyckte hela veterinärens förhållningssätt var ganska drygt och nonchalant.

Jag funderar på om jag ska gå till min "vanliga" veterinär som jag känner mycket förtroende för, men samtidigt sa ju den här veterinären att det såg bra ut?!

Några råd?

Holtan
4

Lita på din magkänsla och sök en till åsikt :) Det ska inte vara skräp i urinen. Att hon kissar inne kan ha med UVIn att göra, de kan ha svårt att hålla tätt när de har ont och kissar när de behöver även om de vet att de inte är rätt. De kan inte hjälpa det :/
Så fråga din vanliga veterinär, om inte annat så ring henne och fråga vad hon tycker. :) Du känner trotts allt din hund bäst :)