Ringorm..
En av mina hundar har fått ringorm och det känns ju helt hopplöst svårt att bli av med! Jag gör vad veterinären tycker - medicinerar Lady (som har ringorm) och schamponerar båda hundarna eftersom sporerna garanterat finns på Remus också. Jag städar och tvättar ofta, och skurar med klorin. Men eftersom dessa sporer verkar klara det mesta och finnas lite överallt undrar jag om någon av er kanske har lite tips på vad man kan göra? Det skadar ju inte att göra ännu mer tänker jag. Eftersom det är tidskrävande och tar på krafterna vill jag verkligen göra allt jag kan för att det ska försvinna! Så alla tips och trix mottages med största tacksamhet, för jag vill verkligen bli av med detta så fort som möjligt! :)
Aldrig haft det på hund lr katt men häst o vet vilket jobb det är för bli av med ringorm. Ett tips jag iaf vet är att man försöker hålla djuret i ett rum när det gäller husdjur just för slippa skura allt mellan golv o tak, du bör oxå tvätta med klorin 2 gånger i veckan o det underlättar om du har då hunden/ana i ett rum.