Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2133 ggr
jollycox
4

Hundkoppel - enkät

Jag håller på och planerar för att börja sälja mina egengjorda koppel och har några frågor till er hundägare. Skulle vara väldigt tacksam om ni svarade på min enkät. Det är bara tre frågor.

Klicka här för att komma till enkäten.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

joheck
2
Praefatio
0

Jag med!

monstermash
1

Svarat

Jenna_Nord
1

Svarat :) valde pistolhake men hade velat välja en tredje

Mvh Jenna

[Forest]
1

svarat, jag flera färger eftersom jag oxå tycker att tvåfärgade koppel kan vara fint :) Hoppas du visar oss sen dina koppel Flört

polgara
1

svarat

Jetaime
4

Nu har jag också svarat.

Vad kommer kopplena vara gjorde av för material och hur kommer dom vara gjorda?

jollycox
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla som svarat!

#4 vad då för tredje?

#5 Jag kommer göra både enfärgade och tvåfärgade koppel. :)

#7 Dom kommer se ut såhär

[Forest]
0

8 snygga då jag har liten hundras så undrar jag genast en sak hur lätta/tjocka är dessa koppel? kör du med olika hakar allså S-L storlek på dom?

Jenna_Nord
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De är en form av pistolhake tror jag, men själva haken sitter längre upp och är lite sne. Det gör det jätte lätt att ta på halsband osv för du bara pressar ringen mot haken så glider den in av sig själv.. typ :P

Mvh Jenna

Swadika
1

Jag har också svarat :D

#8 gud vad snygga, detta kommr bli farligt ;)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Frida B
1

har också svarat :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
1

Har svarat :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jollycox
0

#9 Dom är väldigt lätta och 9-10mm tjocka. Ja jag kommer ha olika storlekar på hakar.

#10 Ah, den såg ju smart ut, ska se om jag hittar såna någonstans. :)

JoannaLi
2

Svarat! (hoppas jag, datorn tjurade lite). Snygga koppel! Det jag funderade över, är det att jag fotast går med stora, tunga hundar som inte alltid vill förstå begreppet med att gå snällt och fint. Hur stabila och säkra är de på den fronten? Med relativt stor belastning alltså?

sinfang
1

Svarat, lycka till! Glad

jollycox
0

#15 Tack! Själva linan tål 250kg och jag fäster det väl så det bör hålla för stora dragande hundar. :)

impo123
1

Svarat:)

// jennifer

kodex
0

Jag är så tråkig att jag bara gillar/använder svarta läderkoppel :P

jollycox
0

Tack alla 70 som har svarat!
Puttar upp ifall det är någon som inte har sett och vill svara. :)

Luckysoul
2

Har svarat xD Jag valde bgb hake då de inte är lika lätta att knäppa upp av en olyckhändelse =)

monstermash
0

#21 - Det är väl ändå pistolhake som är säkrast? Har aldrig hört någon som haft problem med pistolhakar men däremot med bgb-hake.

Lite OT kanske…

Luckysoul
0

#22 Jag har lyckats knäppa upp pistolhaken 100 gånger på min hund då han ställer sig upp på bakbenen och gör utfall. När han gör det brukar jag ta tag så långt fram i kopplet som möjligt och eftersom han är så vild så lyckas jag alltid dra bak den så haspen så att den öppnas.

Med GBG haken har jag aldrig lyckats göra så då man måste pressa in haken för att få upp den. Så för min del är GBG haken bäst =)

Jenna_Nord
2

Avskyt GBG hake på vintern. Gör så rysligt ont och pressa in, och man klämmer sig 9 av 10 gånger. Grymt jobbigt ^^

Mvh Jenna

Luckysoul
0

#24 Haha, ja jag kan hålla med om att de är jobbiga att pressa in på vintern. Oftast har jag dock vantar på vintern och de mjukar ju upp det för fingrarna lite xD Jag har faktiskt aldrig klämt mig i en GBG hake, jag vill dock inte testa att göra det heller xD

Jenna_Nord
1

Riktigt skickligt om du lyckas med vantar måste jag säga! Dom fastnar 10 av 10 gånger på vintern, så då måste jag ta av mig dom och klämma mig några gånger till i försök att få loss vanten igen.

Haha nää.. jag och GBG hake är inte vänner ;)

Mvh Jenna

Luckysoul
0

#26 Hahahaha, det ser nog roligt ut xD Jag fastnar med vanten kanske 1-2 gånger på hela vintern, men då är det bara precis toppen så det räcker med att man rycker lite med handen så lossnar jag xD

Jag blir jätteosams med pistolhakarna så jag brukar stå och svära åt de ibland. Det låter lite roligt och folk brukar kolla lite skumt på mig ^^

[Forest]
0

24 hahaha jag köper inte ett koppel som inte har gbg hacke varför jag har vart med för många gånger då pistolhaken går sönder dessutom så ska man inte sätta fingrarna imellan Flört 

27 samma här jag brukar tillomed klämma hundarnas päls med dessa nedrans hackar o sen så undrar man varför de går som de gör Skäms ne jag ratar pistolhake rakt av Flört

Luckysoul
0

#28 Haha bra att någon tycker som jag xD

Jenna_Nord
0

Hahaha, ja smaken är ju verkligen som baken. Bred och delad! Skrattande

Mvh Jenna

Luckysoul
0

#30 Hahahaha, det var roligt xD

[Forest]
0