Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 445 ggr
lill-jarven
0

OT Min otursdag

Jahapp då klarade man inte tentan.. det är helt kört för mig att komma in på den utbildningen jag ville gå OM jag inte klarar omtentan i augusti och programmet fortfarande inte har fyllt alla platser.. så man får väl hålla tummarna och plugga järnet hela sommaren.. men jag är ju så less på skolan nu!! Hur ska man orka?

Till råga på allt lyckas Joxa skära upp ena framtassen på en glasflaska som nån idiot har slängt inne i skogen Ledsen Det blev inte så stort sår men blödde ju såklart som attan.. det var bara att gå hem och plåstra om henne. Kan ju tillägga att jag var på väg till skolan för att hämta ut min tenta och få en annan kemibok som kanske är mer lättförstådd när detta inträffade. Hoppas den hjälper.. snart ger jag upp.

För att göra denna dag ännu roligare finns det en risk att dom ringer från verkstan och säger att min bil inte blir klar idag och då kan jag inte åka hem imorgon Gråter Gaaah jag blir tokig!

Ville bara skriva av mig lite.   Kram //Malin

AnneN
0

Hoppas att det vänder för dej så resten av dagen blir bra

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Malin-A
0

ja hoppas resten av dagen blir bättre, jobbigt när allt går fel för en…

Faxlin
0

Usch lät inte alls något skojigt. Jag håller tummarna att du kommer in där du vill till hösten i alla fall.
Och att resten av dagen blir bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lill-jarven
0

Tack :)

Men nu ringde dom från verkstan också.. jag får inte bilen idag och inte imorrn.. kanske inte ens innan helgen Ledsen Jag är så less!! Den har varit inne på verkstan förut för inte så länge sen och då var det samma visa.. "du får den på tisdag" och så ringer dom på tidags och säger att den inte är klar.. *suck* Jag vill ju åka hem, är less på den här stan, på skolan och på allt. Nu vill jag hem till Kiruna och alla underbara slädhundar som jag har saknat, ja å min familj förstås. ;)

Får nog försöka komma på något roligt att göra ikväll så man tänker på nåt annat en stund.

Nicka
0

Usch då !! Allt på en & samma dag…Puh !! Ja det där med bilverkstan är hemskt…det kan verkligen dra ut på tiden. Hoppas kvällen blir bra..Det kan ju knappast bli sämre..

Sköt Om DigFlört

lill-jarven
0

Tack, jo jag får väl hålla mig hemma och inte utsätta mig för faror idag.. säkrast så

Liss
0

hehe.. jaa de kanske är nått idag då. Mitt jobb brann ju upp.. väldans lycka att inte ha nån inkommst igen:|

Men de vänder väl nångång igen då, hoppas jag. Alla säger att de kommer ordna sig. Så jag hoppas på de..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lill-jarven
0

jag har också fått höra en massa "det ordnar sig" och så många människor kan väl inte ha fel? ;)

Vilken konstig situation att vakna och få ett sms där det står att ens jobb har brunnit upp!!? Fy fan.. men jag håller med alla sndra, det ordnar sig :)

Jag är mycket gladare nu, har fått i mig smaskig mat (tacos) och Joxas tass ser mycket bättre ut. Allt det andra får jag ta tag i efterhand. :)

Lotta
0

Usch vad jag tycker synd om er….det är sånna där gånger man önskade att man fick sova tills det ordnat upp sig igen. Men ni har den rätta andan…envisa och inte ge upp det är rätta takterna. Så stå på er brudar…det där kommer ordna sig för er båda =)

Många lyckosparkar till er båda ;)

Liss
0

jamen när man verkligen trodde allt löst sig.. att allt faktist HADE ordnat sig.. men då ska ens jobb brinna upp:P lite komiskt egentligen.

va bra att joxa mår bättre.. ecko är också kry efter kastreringen:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lill-jarven
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack så mycket Lotta :) Hihi jag tycker rätt synd om mig me ;) Men jo det gäller att tänka positivt och i sommar har jag ändå lyxen att få göra exakt det jag vill, nämligen vikariera som vet.assistent, så jag ska inte klaga allt för mycket. :) Och annat kul är Kirunafestivalen som inträffar månadskiftet juni/juli och det faktum att flera av mina bekanta har valpkullar just nu så när jag väl tar mig hem finns det en massa gosiga husky/vorstehkorsningar att gosa med! :D Att tänka på det gör mig jätteglad, så jag försöker styra in tankarna på det när allt känns jobbigt. Och hjälper inte det så har jag en liten Joxa som agerar boaorm ^^ Ingen kan kramas som hon!

Haha skickar med en bild från när jag kollade film hos en kompis och Joxa ville kramas men ändå hålla koll på alla xD

lill-jarven
0

Skönt att det gick bra för Ecko :) Min hanhund som kasterades när han var 1½år förlorade allt intresse för löptikar redan nån vecka efter kastreringen. Såg att du hade frågat om det i ett annat inlägg. :) Oliver är dock fortfarande "aggressiv" mot hanhundar men det är bara baserat på rädsla, han har blivit påhoppad oräkneliga gånger så det är svårt att träna bort. Med hanhundar han känner är det inga problem med, han behöver bara få hälsa lugnt och sansat så är det ok sen. Du kommer nog att lyckas träna Ecko så han slutar med sina dumheter.. om inte annat så lär du få en mer lyhörd hund och det kan ju underlätta i träningen. :) (det var den största skillnaden på Oliver, vi fick grymt bra kontakt och han blev mer lättränad)

Malin-A
0

haha va gulligt att hon ligger vid axeln =)

lill-jarven
0

Haha mm hon är en riktig gosegris..sover alltid med nosen vid min hals också och vill att man ska krama henne ^^

Hehe hon är nästan ett lite för bra pojkvänssubstitut xD

Lotta
0

Vilken gobit!!!! Du kan ju använda henne som boa på vintern så slipper du frysa om halsen =D

lill-jarven
0

Haha jäpp, fast hon verkar inte riktigt gilla att ligga där när man rör på sig.. lite besvärligt. Och så är dom ju så dumma på skolan så jag får säkert inte ta in henne dit även om jag förklarar att hon är min boa.. hmm knepigt jag får klura lite på det

Lotta
0

Det lär du ju göra…vad kan bli bättre en en levande boa, du får väl muta dom med att låna henne ett tag ;)

lill-jarven
0

Haha ja.. jag kan då inte komma på nåt bättre! :)

Jag kan ju ge en liten uppdatering, tillslut visade det sig att han på verkstan inte kan fixa min bil då den behöver en ny motor. :( Att jag inte klarade kursen känns fortfarande jobbigt men det löser sig nog. I skrivande stund sitter min mamma i bilen på väg ner från Kiruna för att hämta hem mig. (Jag kan inte ta tåget för jag har alldeles för mycket packning + 2 hundar & en kanin..)

Ska bli superskönt att få komma hem. Vi ska stanna en dag i vårat torp på vägen upp så hundarna och kaninen får busa av sig. :D Mysigt värre. Så på söndag är jag tillbaka i världens bästa stad. :D

AnneN
0

Vilken tur att du har en snäll mamma som åker och hämtar dej då =)

Vart har ni torpet då?

_**/Mvh Anne

lill-jarven
0

Jo mamma är jättesnäll :) Hennes syster skulle dessutom ner hit till umeå så hon har sällskap i bilen. Torpet ligger några kilometer utanför Ånäset, knappt en timme härifrån. :)

AnneN
0

Var ju bra att det föll in så pass bra då =)

Synd att det inte gick att fixa motorn på bilen =/ Får man fråga vad det är för bil? Och vad det var som var så trasigt så hela motorn måste bytas? (är bilintresserad och har flera kompisar som kan en hel del om bilar)

_**/Mvh Anne

lill-jarven
0

Det är en Saab 9000 2,3T -96

Lämnade först in den på en verkstad för att en av "rullarna" som håller upp kamremmen hade lossnat med hållare och allt Skrikandes Dom fick byta ut en kåpa för att kunna göra nya fästen.

Efter det började bilen låta nåt så fruktansvärt så jag lämnade in den igen (på samma ställe) och det visade sig vara oljeläckage som dom "fixade".

Efter den vändan började bilen dra 1l olja per 10mil!! (den läkte inte ut det utan drog in det i motorn) Jag blev lite less på den första verkstan (dom verkade ju bara förstöra bilen!) så jag körde upp den till en snubbe i Ånäset som är grym på Saab. Han hittade först massa fel som han åtgärdade men han fick aldrig upp oljetrycket.. sen visade det sig att oljan då bara hade cirkulerat i nedre delen av motorn.. dvs motorn är i princip förstörd. Gråter

AnneN
0

Aha, vilken jädra otur =/

_**/Mvh Anne

lill-jarven
0

Jo det är inta alls kul.. men jag har ändå tur för det är pappas bil eg. Han ville inte att jag skulle ta ner min Saab 900 hit så jag fick låna hans bil, därmed är det han som får köpa ny motor och sådär.. *phu* men fortfarande är det ju inte kul, känns lite som mitt fel även om jag inte orsakade problemet.

Jag ska hjälpa mina föräldrar med deras husbygge i sommar för att återgälda allt. :)

Malin-A
0

har du kommit hem nu då lill_jarven??

Lotta
0

Åhhh vad skönt att du kommer hem med alla djuren, måste ha varit jobbigt att sitta och vänta på en bil som visar sig inte gå att laga i rödaste rappet. Hoppas du får det skönt i torpet med mamma och alla djur =))

lill-jarven
0

Hehe har visst missat att svara här men ni har förstås hittat mitt inlägg "Kiruna :D och alla valpar" ;)

Jag tog mig hem tillslut och det gick kanonbra att åka med alla djuren. Kaninen var lite tjurig ett tag men sen somnade han haha.

Var jättemysigt att stanna i torpet, soligt och fint. :) Hundarna låg och latade sig på altanen

lill-jarven
0

Supermysigt tyckte Indra :)

lill-jarven
0

vad gjorde jag i torpet då? jo jag krälade runt på altanen och störde vovvarna haha.. jag tycker då inte alls om att fotografera Flört 

Nånå men hem kom jag iaf efter många om och men.. och det känns jätteskönt att ha fått komma bort från Umeå och skolan och allt annat där. Tar ett litet break nu och kör igång kemipluggandet igen om ett par veckor. Börjar jobba nästa vecka också och det ska bli superkul :) var in idag på "inskolning". Är bra att friska upp minnet lite innan man ska sköta jobbet helt själv. Vet inte om jag har skrivit det men jag ska alltså återigen vikariera som vet.assistent vilket jag älskar! Det är ett tungt jobb men superkul att få träffa massa djur och man lär sig så otroligt mkt!

Nu måste jag ju sova, ska kliva upp kl 5 och åka ut till min kompis och vara hundvakt.. till 30 hundar :) Tur att dom har en soffa så man får sova vidare när man har lyckats pallra sig dit ^^

Gonatt!

Lotta
0

Vad skönt att höra att det går bra för dig. Bilderna var jättefina, krama om jyckarna från mig =) Åhhh fy för att kliva upp klockan 5…det är ju natta då ;)

Godnatt och sov så gott

Malin-A
0

så mysiga bilder =D

lill-jarven
0

Tack så mycket hörrni :) kram på er