Vagn
Om man har en väldigt lätt vagn med stora hjul = väldigt lätt att dra.
Kan då en hund på strax över 50 kilo dra den vagnen (har klenod i åtanke) plus ett barn i på ca 25 kilo? Jag har själv provat att dra den med en vuxen man på ca 80 kilo och den var väldigt enkel att dra. Jag har sett malamutes och sibirian huskeys dra en liknande vagn med en vuxen människa utan problem. Det ser väldigt lätt ut. Men nu har jag ju en ras som inte är bygd för drag. Men om man tränar upp försiktigt så borde det väl inte vara några problem :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Prova! Öka vikten långsamt. Du känner ju din hund, och lär se om det blir för tungt för henne!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Borde inte vara några problem, men se till att öka vikten långsamt och försiktigt, och som #1 säger så känner du ju din hund bäst och ser om hon inte orkar mer :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
säger som 1 det är bara prova o se om hon gillar att dra, börja lätt o sen öka i vikt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för all härlig feedback!
ja först och främst så blir det till att öva upp att gå med "tyglar" och lära sig vänster svängar. Hon kan redan höger och stanna kommandot.
Detta kan bli skoj, om jag tränar under vinterhalvåret och hoppas på att det blir en snöfri vinter så kanske till sommaren kan hon dra mig :)
Jag tycker det ser så härligt ut när man bläddrar omkring på youtube!
Här är ett exempel.
Inte riktigt samma vagn/sulky som jag har tänkt mig.
hihi shit nu blir jag oxå sugen på att testa 
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
skulle det gå med en yorkshire terrier tro?? :P
OMG! Den där med rottisen var ju hur gullig som helst! Verkade tycka det var superskoj dessutom!
haha sån där vagn är jag me sugen på! fast en annan variant :-D
Och jag har tänkt köpa sele och skrinda (inte någon man kan dra människor i, jag vet inte var man får tag på riktiga vagnar) till Wikus i över ett år nu, vi får se när det blir.
har kanske ni kan hitta vagn http://www.fritidsportalen.se/product.asp?product=1899
#10, ojdå det var himla dyrt!!
Jag funderar på att bygga en egen. Kan inte vara sådär himla svårt och då får man det precis som man vill. det blir ju billigare iallafall!
Jag hade tänkt 4 hjulare.
11, Visst kan man göra egen säkert men man bör tänka på hur tyngden fördelas oxå. Jag har en väninna som bestälde en vagn till minishettland och den kosta 21 000 kr denna drog oxå nuffe som hon hade så på sommaren drog hunden vatten till hagen
Men titta lite på vagnar som finns på Biltema där finns ju fina billiga cyckelvagnar varför inte försöka göra om en sån. Har du händig pappa eller är händig själv eller annan som kan lite så testa vettja 
När man har en 4 hjulare så är det inte viktigt alls med fördelning av vikt jämfört med en 2 hjuls (sulky) men tanke på att det blir som en vippbräda och man vill ju inte att skaklarna ska trycka på hundens rygg. Det slipper man ju med 4 hjulare eftersom den står på marken helt av sig själv!
Jag är väldigt händig tycker jag själv så det ska inte vara så svårt kan jag tro! kul att bygga själv =)
en cykelvagn klarar sällan en vuxen person och inte så mycket volym för packning heller
13 den jag länka tycker jag verkligen ser ut som en cyckelvagn men den kanske inte orkar med en vuxen person som denna bild http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.fritidsportalen.se/Graphics/Custom/Image/Carina/NordicCab/2010/NordicCab%25202010/Hund%2520drar%2520tv%C3%A5%2520barn.jpg&imgrefurl=http://www.fritidsportalen.se/product.asp?product%3D1806&h=450&w=600&sz=158&tbnid=_mL-fLLD-sVJGM:&tbnh=90&tbnw=120&prev=/search%3Fq%3Dhundvagn%2Bhunden%2Bdrar%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=hundvagn+hunden+drar&usg=__Vf0__rmJhSCOJkz9T5fj5ZlPTLE=&docid=aY2RiT2b5yMjvM&hl=sv&sa=X&ei=KG6fUPvxOc714QTQhICAAw&sqi=2&ved=0CDAQ9QEwAg&dur=0
Tycker det är för dyrt ändå :P
Jag vill göra något eget som tål lite högre vikt. En i trä så den ser lite gammeldags ut. Och sen måla den i svart och göra en egen fin dyna till :) Jag vet precis hur jag vill ha den :)
Plast och tyg känns inte helt stabilt!
15 oja jag kan hålla med dig där att trä ser fint ut o jag hade hellre haft en vagn med 4a hjul. Lycka till med bygget o du får gärna visa oss sen hur det vart med :)