Drömmen om en hund.
Har känt mig nere hela dagen idag, pga att jag fick reda på att min klasskompis ska få en hund. Avundsjuka. Jag har velat ha en hund i 6 år. Det var väldigt nära att jag skulle få en förra sommaren, mamma hade lovat mig en men sedan så fick jag inte en. Varför får alla andra ha hundar men inte jag? Jag vill ha en hund. Jag vill ha en hund att gå ut och gå med, jag vill ha en hund som jag kan lära saker, som jag kan leka med och gosa med. En daghund skulle räcka, jag har provat att sätta ut annonser på olika annonssidor. Men alla hundar bor för långt bort. Jag skulle bli överlycklig bara jag fick gå ut och gå med en enda liten hund. Jag får nog fortsätta drömma, sorgligt.
Ville bara skriva av mig.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Alla andra får inte ha hundar, även om du kanske tycker det känns så. Jag var allergisk som barn och kunde inte skaffa någon egen hund förrän jag var 20 år. Det är så för många, man får av olika anledningar vänta. Men desto gladare blir man då man sedan kan skaffa hunden man drömt om så länge!
Vart bor du? Har du provat satt ut en annons efter en daghund här?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag förstår din känsla men ibland är det svårt … Vi hade hund under min uppväxt men pga min pappas aggresivitet mot hundar så var vi tvugna att omplacera efter bara 1 år. Sen så hade vi igen hund efter det…
Förens de blev skillmässa då.. Sen skaffade vi hund igen.
Om det var nära i sommar varför blev det inte av?
Som #1 säger så blir man ju också mycket gladare när det väl händer! Du kanske skulle börja spara? Så blir de ju tydligare för din familj att du vill detta?
Det kommer en dag!!

Var bor du då? Lättare att hjälpa dig om man vet var i landet du finns
Blekinge.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Ge aldrig upp! Fortsätt annonsera på nätet antingen här, på grannar.se tja lite var stans! Sätt upp lappar, Gör egna reklamblad som du lägger i brevlådor, man får kämpa lite :)
Jag fick vänta i ca 15 år på hund :). Jag tjatade på mamma men icke, sen nu hade jag tid och råd och köpte en själv för snart 2 månader sedan! Jag önskade mig hundsaker i julklapp flera gånger för jag trodde mamma skulle inse att jag inte ville ha annat och då var hon tvungen att köpa mig en hund, haha. Sen för 4-5 år sedan var jag inne på att köpa hund men backade ut för jag visste innerst inne att jag ville resa och leva livet och inte binda mig till något ansvar… men som sagt, för 2 månader sedan kände jag ''om det är någon gång jag har tid och råd med valp är det nu!'' så jag slog till.. bestämde mig ena dagen och andra dagen hade jag en valp att kolla på :). Efter 15 år har jag min tjej nu, mitt bästa köp och mitt bästa val någonsin!
Den som väntar på nåt gott….. :)