Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 711 ggr
Qepta
1

Agility debut imorgon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon ska vi debutera i agility Izor och jag. Jag är inte alls förberedd på detta, vet inte hur det kommer att gå då vi inte har tränat speciellt mycket.Vi började träna agility för inte så länge sen.

Det är skolan som arrangerar tävlingen (går hund linje) och måste delta. Får en känsla av att detta kan sluta huuuur som helst! Min handling är bokstavlingtalat kass.

Nåja, roligt kommer vi att ha i vilket fall.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Viccan92
0

Lycka till. Det kommer säkert gå bra. Kände samma sak som dig när vi skulle visa upp agility på skolan. Hade inte tränat agility på nästan ett år och tro det eller ej men det gick jättebra. Lite på dig själv och hunden så kommer det funka.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Michaela-N
0

Måste ni delta? 
Lycka till!

LinaK
0

Lycka till Skrattande Se det som en rolig grej bara.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Qepta
6

Izor litar jag på fullt ut, kruxet är att jag verkligen är urdålig på handling och krockar i stortsätt med honom. Jag har stor nytta av att han är så sjukt snabb så i framtiden när jag är en bättre handler så kommer det gå riktigt bra!

Det kommer att finnas en lätt och svårare bana, ska kika på banorna och se vilken vi ska köra. Vore ju roligt om vi vann.

Har fått jättemycket beröm av klasskompsarna och min hundlärare för att Izor är så enormt duktig, första gången vi klev in på agility plan så hajade han direkt.

Hur det än går så kommer vi att ha haft en rolig stund. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
0

#2 Ja det måste vi, ingår i specialidrotts kursen. #3 Jag ser det som en rolig grej, hade dock velat ha liiiite mera tid att kunna träna på. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Viccan92
0

Känner igen det. Vi hade en rallylydnadstävling på skolan och vi var tvunga att vara med. Jag blev diskad för jag rörde hunden. Tänkte mig inte för. Sen klagade domaren på att han inte var tillräcklig linförig (eller vad det nu heter).

joheck
0

Lycka till! Kommer säkert gå jättebra.

Qepta
0

#6 Vi kommer också ha en rallylydnadstävling så smårningom. Rally har jag absolut ingen koll på, tycer att det verkar svårt.

Nu ska jag till skolan för att haen lektion, sen åker jag hem och hämtar prinsen för att sen åka till klubben!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
2

Då va tävlingen avklarad.

Vi kom 4:a i den lätta klassen och 2:a i den svåra. Är så stolt över min prins, han skötte sig utmärkt, hade jag varit ett bättre handler hade vi vunnit tävlingen. Han är ju snabb som sjutton. Glad

Detta firar Izor med färska älgben som jag fick av en klasskompis!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

monstermash
0

Grattis till andra och fjärde plats, inte dåligt! Speciellt inte när du kände att du behövde mer tid att träna på. :) Hur många hundar deltog det i klasserna?

Qepta
0

#10 Tack. Jag är som sagt helt ny när det kommer till agility. Tycker att handling är jätte svårt och det gör inte saken lättare att min hund är snabbare än blixten. Svårt att hänga med. Glad

5 hundar deltog. Alla var superduktiga!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Viccan92
0

#9 Grattis bra resultat.

Rally tycker jag är ganska lätt. Bara att följa skyltarna. Sen att hunden ska göra rätt med är ju en helt annan sak.

Qepta
0

#12 Tack!!

Jag tycker att rallyskyltarna är jätte krångliga! Men det blir nog lättare när man lär sig dem.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Viccan92
0

#13 Ja då det blir det. Vissa är lite krånliga när man ska gå dit och dit och dit.