Blötlagt foder eller "torrfoder"
Vad ger ni till era blötlagt eller torrt?
Vad tycker ni är bäst?
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Vill också gärna veta! :)
/Elin
Medarbetare på Tävlingshundar
Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com
Har nästan allt mitt torrt. Väldigt sällan jag blöter ner det.
Det är mest för att jag vill att det ska vara tuggmotstånd, de är bättre för tänderna :)
Mvh Jenna
Jag kör fortfarande med blötlaggd mat :). Hon är 14 veckor.. men märker att hon tuggar bättre nu så ska snart gå över till torrt enbart. Som #2 säger - bra tuggmotstånd som är bättre för tänderna :).

mina vägrar att beblanda sig med uppblött foder så de får torrt
Det är lite olika, ibland blöter jag upp lite och ibland får det vara torrt. Varierar lite, Hugo gillar både torrt och blött.
Har torrt. Dels för att det är bättre för tänderna då han får tugga och för att jag fyller på skålen när det är slut så han får gå o äta när han är hungrig.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Om jag orkar ha en gnällande hund som tydligt talar om att hon håller på att svälta ihjäl så får hon uppblött. Ibland häller jag bara i lite vatten över fodret innan jag ger det, för att hon ska få i sig mer vätska. Har man en hund som inte dricker så mycket efter den har ätit bör man blötlägga maten lite eftersom den sväller i magen. Men oftast är jag för lat så min hund för det bara torrt. Att det är bättre för tänderna tvivlar jag på, då är det bättre med ben för tändernas skull.
Mvh Linn
# 6
Finns inga som helst bevis för att torra kulor skulle vara bättre för tänderna.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag ger färskfoder.
Så jag kan inte svara på den andra frågan.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Mina gillar bägge delar :D Varierar en hel del :D
Uppblött än, min valp är 14 veckor. Men ibland när jag glömt blöta upp det i förväg så häller jag bara vatten på maten så får hon äta det så :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Tänkte då min valp är 14 veckor och han har börjat gilla torr lite mer. Men varierar lite olika men ja :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Varken eller.. Torrt med vatten på.. Haha 
Får Segra maten torr, så hetsäter hon så att hon spyr upp den sen.. Samma sak om den är uppblött..
Så jag häller bara vatten på maten o sen får hon den.. Så det blir torrt, fast med vatten 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.