Lära hunden morra?
Hej!
Har någon här tips på hur man lär hunden att morra på kommando?
Skulle vara tacksam!

Med min Pudel kunde jag bara morra mot honom så gjorde han likadant och fick godis. min hund jag har nu har jag fått haft dragkamp med tills morret kommit och då sagt "bra morra!" och gett godis, hon kan fortfarande inte morra utan leksak för jag har valt att träna annat istället :)
Lärde först min FL skall. Sen när vi busar så brukar hon grymta och och smågnälla, så berömdre med mer lek när hon lät. Numera kan jag fråga "kan vovven prata, vad säger man?" så börjar hon låta.
Sen när jag villa lära henne att morra så började jag själv morra åt henne. Liksom djupt ner i halsen och sen hetsa henne lite och lät bli att berömma när hon skällde. Så fort hon gick djupare i rösten så berömde jag. Haha men så dum man kände sig när man sitter där och morra i 5min innan man får respons 
Mvh Jenna
Lärde min hund på samma sätt som #2 :) helt sinnessjukt knepigt det känns att sitta o morra som en tok :D
Jag triggade min hund till att morra (genom lek) och när han morrade så belönade jag och sen la jag till kommandot "morr", han förstod snabbt!