nån sörja från analen?
nu är jag här igen och skriver ;) haha men jag läste en tråd nyss om sprucken analsäck. och nej han har inte sprucken analsäck. de rinner nån sörja ut från min hunds anal? inte mycket alls men de luktar förjävligt! har pratat med mamma och pappa och båda säger att han märker revir. men jag vet inte riktigt? han behöver väl inte märka revis när han sitter i mitt knä. detta har hänt 3 gånger nu och jag undrar va de är? han har inte ont eller öm. och han bajsar som vanligt. så är de för att märka revir eller vad är de för nått? nån som har varit med om nå liknande?
Tömt analsäckarna bara - och det har inget med att märka revir att göra om det händer när hunden vilar, sitter i knät, sover osv. Det handlar om att den iinte lyckats tömma analsäckarna när den bajsat. Händer det ute spontant, så handlar det ofta om att hunden blivit rädd eller liknande. Skrämda hundar tömmer analsäckarna.
För mjuk avföriing ger ofta detta problem - men hellre spontantömning inomhus än analsäckar som inte töms alls och stäler till problem.
Jag har själv haft hundar och har en nu som tömmer sina analsäckar när hon sover om hon få ett foder som ger för mjuk avföring. Hon behöver ha riktigt fast avföriing för att tömma dom när hon bajjar.
Mitt tips är att se över maten. Mindre fibrer och högre kötthalt i innehållet om du ger torrfoder.
Min hund tömde sina analsäckar, alltså så det blev pölar efter honom..Åkte till vetten men dom var inte fylla så dom gick att tömma..
Sen när vi bokade operation så kom det fram att säckarna var kraftigt förstorade(dock fortfarande utan att vara för fyllda), därför han läckte så jädra mycket..
Kan ju säga att en analsäcks operation är mycket mycket smärtsamt för hunden, jag har gråtit floder flera gånger sedan i måndags när han opererades..En kompis till mig fick op hennes hund med och det var lika jobbigt där..
Fast min hund gått på starka smärtstillande tabletter så har det vart skrik o pip o massa svårigheter.
Är det dock ett problem för hunden att vardagen blir jobbig och att ni får möbler förstörda (som vi fick) så tycker jag absolut att ni ska diskutera detta med en veterinär. Var dock nog med att ta reda på ALLT innan op. Det lät nästan som att "ja man tar bort dom och hunden har tratt i några dagar". Klart jag förstod att det skulle göra ont men absolut inte i den grad som jag trodde så jag kände mig lite lurad ärligt talat att det inte framgick hur smärtsamt det faktiskt är..
Jag hann ångra mig flera gånger efter op att jag valde det men idag när han börjar bli lite bättre (fortfarande ont och det är snart söndag ?!) så börjar jag kunna känna att det ska bli skönt att ha det problemet borta..
Bifogar en bild på vovven som flera dagar efter op fortfarande inte kunde ligga ner o sova + att han sitter verkligen PÅ analen för att det gör ont..

okej, men de händer inte så ofta och de är inte nå mycket som kommer men de stinker nå fruktansvärt!! så tänkte om de va nån infektion eller nått :)
Sekretet från analsäckarna luktar typ surströmming eller nå´t 

haha ja de lukar nå grymt äckligt! ;)