Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 2225 ggr
Michaela-N
0

Registrera kennelnamn

Jag har tänkt registrera kennelnamn när jag är 18.

Men risken finns att jag inte känner mig 100 % säker på den ras jag tänkt föda upp.

Alltså jag tror att jag vet. Men jag kan ju vilja ändra mig, och då är det dumt om man är låst till en ras.

När man registrerar kennelnamn, är man tvungen att välja den ras man vill föda upp eller går det att göra i efterhand?

[Cras]
0

Bäst är ju att fråga skk.. ;)

Men jag TROR att man måste välja ras när man registrerar kennelnamn, dock så går det att ändra ras senare eller lägga till flera raser om man ändrar sig, det vet jag flera som gjort :)

Viccan92
1

Tror man måste välja ras samtidigt. Men varför ska du fixa kennelnamn innan du bestämt ras? Är väl lika bra att vänta då.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Michaela-N
3

#2 Onödigt om det skulle bli upptaget. Som sagt så vet jag troligtvis vilken ras jag vill föda upp. Men vill kunna ändra mig.

SaraC
1

Som #1 säger, du anger en ras när du söker men skulle du ändra dig senare går det att lägga till och det är ingen som tvingar dig att föda upp även den rasen du hade med i första ansökan i så fall.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jamie+Engla
0

Man kan skicka in i efterhand vilken ras, direkt är INGET måste.. (Mamma har kennelnamn så fråga henne)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

joheck
0

Vad roligt att du planerar på kennel i framtiden! Är det långt till dess att du fyller 18? Blir så nyfiken på kennelnamnet men förstår att du inte vill ge ut det i förväg^^. Vilken ras är det du tror dig vilja föda upp?

Michaela-N
0

#7 Tre år och 23 dagar Skrattande Nej, det behåller jag ett litet tag till. Vill ta kull på pappas hund om den lämpar sig för det, vilket inte alls är så självklart. Annars tänker jag vänta tills jag hittar en avelstik, och om det tar lång tid så får det ta det, jag har ingen brådska.

Men jag lär skriva in nederlandse kooikerhondje på pappret oavsett.

kodex
0

Hehe, jag sitter och suger på mitt kennelnamn också…är så jäkla rädd att någon kommer ta det snart!!! Ska bara skrapa ihop lite pengar till det först innan det är för sent…2500 är ju inte något man bara har liggandes precis just nu. Det är ju så mycket man behöver skrapa ihop till!

joheck
0
polgara
0

Kostar det 2500kr för ayy få ett kennelnamn? När jag tog mitt stuterinamn kostade det 1000kr vill jag minnas, skillnad i pris

Michaela-N
0

#9 Hehe, jag har 2500 kr liggandes… som jag inte vet vad jag ska göra med, så pengarna är inget problem för mig. Men jag hade inte velat registrera nåt nu ändå, när jag inte vet om jag kommer vilja föda upp kooiker. Jag tror att jag kommer göra det, men vill vara lite mer säker först. Kanske blir senare än 18.

kodex
0

#12 Lyllo :P