Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2310 ggr
fridaas
14

Använd reflex!

Vill bara påminna alla använda reflexer nu när det börjar bli mörkt ute tidigt. Reflex på både er och hunden/hundarna! Igår söndags när vi körde hem från svärföräldrarna var det mörkt och regnigt, vi körde både på stora och små vägar, vet inte hur många hundägare vi mötte men det var bara ett fåtal som hade reflexer på sig. Tre par vi såg hade bara en ficklampa, det räcker inte. Visst såg man ett lyse på ganska lång väg, men vi såg inte att det gick två hundar i vägkanten med fören vi var väldigt nära. Så snälla använd reflex innan olyckan är framme! Här hemma så har både jag, hunden och kopplet reflexer på sig, ju mer dessto bättre. Även om man går där det finns gatlysen behöver man reflex.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Misarn
3

Vi var iväg och köpte en reflexsele till Alice igår så har vi alltid en reflexväst på oss själva, man kan inte ha för lite reflexer på sig. Vet själv när jag åker hem ifrån jobbet och möter flera utan reflexer och man ser dom inte och en olycka händer så lätt :-/

SaraC
3

Ja, det är jätteviktigt!

Reflexväst är jättebra men det också väldigt bra att komplettera med ett gammalt herderligt "hängreflex".

Här finns det bra tips om användning av reflexer

#1 Antar att du menar "man kan inte ha för många reflexer på sig"? Oskyldig

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sherlocked
0

Ja, jag kan ju bara instämma, det är jätteviktigt.

Jag är faktiskt ganska duktig på att använda reflexer när vi är ute, både på mig själv och hunden. Tungan ute Koppel, sele eller halsband, ben- och armreflexer på mig, ett par såna som hänger och dinglar, och ibland reflexväst på mig själv.

Är det nån som har tips på en bra modell på reflexväst för hunden som faktiskt sitter kvar som den ska? Och helst inte kostar skjortan. Tycker alla billigare och mellanbilliga bara glider runt eller upp så att reflexen knappt syns.

Misarn
0

#2 oj vad fel det blev, ja självklart för många haha vad fel det kan bli :-) #3 vi köpte en sele på djurmagazinet för 215:- passformen är kanon på alice och sitter där dne ska men sen har Hurrta också en sele/väst men den kostar 319:- men har också en bra passform.

Fridaaaa
0

Vart försvann mitt inlägg? Skrev precis när tråden kommit upp. Suck, iFokus krånglar igen :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sherlocked
0

#4, tack för tipsen, ska kolla upp! Hurtta har jag funderat på innan, gillar deras grejer. :)

Randigatassar
12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag pimpade min dam igår kväll med både reflexselen, benreflexer och blinkande halsband!

SaraC
0

#4 Förstod nästan det Skrattande

#7 Hihi, vilken snygging!

vallhund
0

Blinkande lampor på hundarna är oxå bra.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Michaela-N
0

Jajamensan, reflexer är viktigt! Skynda att vara med i min tävling på bloggen om så kan man vinna en Hurtta Lifeguard Twilight Vest! Länk finns här nedanför.

SaraC
0

#10 Har anmält mig, kul!

fridaas
0

#10 Har oxå anmält mig!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

lilla jag
0

#10 Japp, med dom här vägarna i det här mörkret vill man ha reflexer överallt!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

jippiiii
0

#3 Eftersom att reflexer är en förbrukningsvara så köper jag superbilliga (under 50 spänn om jag inte mins fel) reflexvästar för hundar på Clas Ohlsson!

Skogs katt
3

Jättebra att det tas upp. På våran hund har jag som standar utrustning när det ät mörkt ett exta brett grönt reflexhalsband, reflexkoppel och reflexförlänager på mig reflexväst. Jag har även en sele med inbygda reflexer liksom ett halsband med invävda reflexer och reflexväst och reflex flärpar. Reflexer kan rädda liv.

[eeklund]
3

Klickade hem reflexkoppel, halsband och en blinkade sak nu! :) Bra att ni påminde mig, min första hund.. man hänger inte med allt!

[Forest]
3

16 glöm inte reflexväst det är kanon att ha själv oxå :)

Fridaaaa
0

#16 Ha gott om reflex på dig själv med ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

malinroth
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller med! Jag är yrkeschaufför och blir galen på alla som inte använder reflex, man syns väldigt dåligt utan. Nu har ju vi snö här så man syns ju lite bättre men utan snö och i mörkret är det riktigt svårt att se fotgängare/cyklister och djur utan reflexer/lampor.

Mina hundar har reflexväst, reflexhalsband, reflexkoppel och benreflexer. Västarna och halsbanden har dom ofta även dagtid, ofta hinner det bli mörkt medan man är ute och dessutom ser jag dom bättre själv när dom har sina färgstarka västar på sig när dom leker i snön/skogen :) 

Mina hundar just nu, på väg ut på promenad.

[eeklund]
0

#17 & 18 Jag har klickat hem reflexer till mig själv! :D Vi kommer absolut synas, haha

Praefatio
3

Eftersom vi plötsligt kanske får hem en mycket större hund än vi planerat, så kommr vi att få köpa om all utrustning. För att plånboken inte ska gråta alltför mycket har vi valt att planera för att köpa det absolut nödvändigaste: Halsband, koppel, matskålar… och reflexer.

Som hästägare är jag ute mycket i mörkret och skällde senast igår på mina stallkamrater för att de tänkte ge sig ut i skymningen med bara benreflexer på hästarna. Ländtäcke och benreflexer, och så reflexväst på sig själv är minimum i mina ögon. Översatt till hund så innebär det att jag inte tänker gå utanför dörren på eftermiddagen, utan att min hund har åtminstone reflexväst och koppelreflex.

Personligen så kör jag modell julgran till häst på vintern: Ländtäcke med reflex, benreflexer, reflexbrösta, tygelreflexer, stigbygelreflexer och så overall med stora reflexdetaljer på mig själv. Detta trots vit häst som syns hyfsat bra i mörkret. Vi ser säkert löjliga ut där vi kommer, men jag skiter i det. Tusen gånger hellre se lite löjlig ut, än att bli påkörd eller ge en bilförare hjärtattack för att de får väja undan i sista sekund.

nadilda
0

Ett fint reflex täckte inköptes förra veckan till Dolly! Skrattande

Kommer snart ännu fler reflexer!