Hund spyr på morgonen (ibland)
Hej, det händer ungefär 2ggr på 3 veckor att Sheldon spyr tidigt
på morgonen. Oftast är det mat från gårdagen som kommer upp, ibland mycket och ibland väldigt lite. Eftersom han spyr ändå relativt sällan och är valp så har vi inte direkt gjort det till en stor grej. Men jag vill ändå veta vad ni tror det är? Jag läste att det kunde bero på sur mage, fast då måste han väl vara tom i magen?
Hur sent ger ni han mat och hur sent går ni ut med han ??
Jag har ingen aning om det kan hänga ihop men ibland om vi ger hunden maten lite tidigare och går ut lite tidigare spyr han på morgonen för att han är tom i magen..Tänkte att valpen kanske inte får bajsa ur sig ordentligt eller nått…
Det är olika, vi är nattmänniskor så han brukar få gå ut precis innan vi lägger oss, vilket kan vara vid 2 på natten. Så kanske han får sista måltiden vid 22.
Oj jag skulle nog aldrig ge min hund sista måltiden så sent faktiskt =/
När min var valp fick han 3 mål tror jag det var och sista vid 19 tiden..Tror dock inte att det finns något rätt o fel men jag tycker det är alldeles för sent..
Man säger ju att vi människor inte ska lägga oss för natten precis efter vi ätit heller pga magsmältning och så..
När min hund var valp så spydde han ofta på morgonen. Men det fixade sig när han fick ett litet ben eller något annat i magen innan han skulle sova på kvällen.
4# Min hund kn än idag spy ibland av att han är för tom i magen när han vaknar men denna hund spyr ju upp maten på morgonen och det lär ju inte bli bättre av att ge han ytterligare ben på kvällen