Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 6215 ggr
Pudelbus
0

Hjälp, tuggummi i päls

Min Pudel har trampat in tuggummi mellan trampdynorna på ena baktassen, lyckades klippa bort det mesta. Men går inte att klippa bort det sista. Så behöver nu tips och ideer hur jag ska lyckas få bort det som är kvar. Något som löser upp det kanske, men får ju inte vara skadligt för tassen.

[schäfernronja]
0

Ta matolja och dutta tassen i det och försök sedan få bort mer. Svårt när det är under tassen :/ Annars hade du kunnat borsta bort tuggummit efter du duttat det i matolja.

Alexandra-S
0

Kyl det med isbitar någon minut så stelnar det, sen är det bara att dra bort :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Pudelbus
0

Åh, får hoppas att matolja funkar. Isbitar känns svårare.

Ja, himla otur att hon lyckades trampa in den :/

[Forest]
0

jag har kört med yes diskmedel på Enja som oxå trampa i tuggummi. Men prova matolja sen diskmedel sist hade jag provatisbit eftersom jag antar att detta sitter mycket nära skinnet med? inget fara med lite kyla men jag tror inte någon av mina hade uppskattat det ;)

Pudelbus
0

Tack för alla tips lite sent såhär :P

Matolja funkade tror jag? Men blev ju en del ryck och slit och skrapande :/ Men nu är det borta iallafall.

Och hoppas på att det inte blir flera intrampande tuggummin. Får man slå folk som kastar tuggummi på gatan? *Skämt*

Portie
0

#5 Ja det får man Skrattande Otroligt irriterande med tuggummi i pälsen på hunden, har fått sitta flera timmar för att få bort tuggummi bara för att folk är slarviga..

Pudelbus
0

#6 Jaså? Detta var första gången för mig, som tur är :/

Ja och tänkt på fåglar och grejor som sätter kan sätta i halsen, och vilda djur som inte har någon som "plågar" bort det. Uscha Rynkar på näsan

Portie
0

#7 Ja det har hänt ett par gånger, några gånger under tassarna och några gånger i pälsen. Inte kul för det tovar så in i och inte kul att klippa bort så att det blir kalt mitt i pälsen liksom.

Jo tänker med på alla djur som kan få i sig det, tänk hur många som får lida pga det Rynkar på näsan

Pudelbus
0

#8 Ja, uscha. Kan ju säga att jag skratta åt en ny vän jag fick för ett många år sen när hon hoppa på mig och skällde ut mig för jag kasta tuggummi ute. Hon blev galen kan jag lova Flört Jag var 14 då och hon 16. Men hon fick mig att inse hur j**la ila det kan gå.

Glad att hon skällde ut mig och fick mig lyssna, dock borde jag väl ha lärt mig det innan men iallafall..

cupcakes
0

En av nackdelarna med att bo i en stad.. Jag har råkat ut för både tuggummin, klubbor och annat som jag inte ens vill veta vad det varit för klet i min hunds päls. Tänk om folk kunde lära sig att använda papperskorgarna…

Pudelbus
0

#10 Ja, kan inte förstå varför det är så svårt med papperskorgar Obestämd