Pedi Paws
Ni som har Pedi Paws, hur upplever ni att batteritiden är?
Antingen är det nåt glappt i min eller så åt den upp två C-batterier efter 6 filade tassar. Om den ska sluka så mycket batteri blir den dyr i längden..
Nyfiken på vad det är? 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Förmodligen en sån där liten klo-slipmaskin :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Jag har haft min ett par år nu och tror inte jag bytt batteri någon gång alls.
Men det jag upptäckt är att om jag trycker lite hårdare mot klon så orkar den inte riktigt utan jag får hålla löst så filar den bra och håller länge.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#2 Ja, det var det. Var tvungen att googla 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#3 Den är gjord så att den ska stanna om man lägger för mycket tryck på klon :)
Men om du inte bytt batterier i den är det ju uppenbart något fel på min, trist!

#5 Aha, visste inte att den var gjord för det 
Kan ju vara varierande kvalitet på batterier också mellan olika märken så beroende på vad det är för batterier du har i så behöver det inte vara maskinen det är fel på.
_**/Mvh Anne
Plockade ur batterierna och bytte slipband, nu rullar den på med full fart igen. Kanske satt slipdamm någonstans :)
#6 Hur gör du mellan slipningarna? Tar du ur batterierna, vänder på dom eller får dom sitta kvar som vanligt? :)

#8 jag låter dem bara sitta kvar som vanligt, förvarar maskinen i förpackningen den kom i för att undvika att den får onödiga stötar och skräp.
_**/Mvh Anne
tycker ni den är bra??
Jag vill använda en sådan till att jämna till efter att man klippt med kloklipparen, det blir så hårda kanter med kloklipparen liksom :P Fastnar ju mycket mer smuts om de inte är tilljämnade och det tar en sådan faslig tid och kramp i armen när man filat alla 18 klor för hand med en vanlig fil….
Medarbetare på Hundar.ifokus
… Och väsnas den mycket, jag har en ganska ljudkänslig hund!
Medarbetare på Hundar.ifokus

#10/11 Jag tycker den är jätte bra, slipar alltid ner det sista på klorna när jag klippt dem.
Tycker inte den låter så mycket, ungefär som en hårtrimmer av svag modell fast lite tystare.
_**/Mvh Anne
7 rengör den det kan vara så att det är som du tror slipdamm som trassla till det för dig. Men sen när du köper batteri kolla datumet på batterierna
Batterier har bäst före datum det ska stå på förpackningen. Jag slipar bara till kanterna med denna på en hund då andra tycker den är farlig, hon anser även tv-kontrollen är farlig så det är lite sånt hon fått för sig. Men jag har inte märkt att våran iaf dricker batteri har aldrig bytt batteri och slipen har jag haft i kanske 7 mån.
#10 Jag köpte den av en tjej som bara hade provat den på sina grandisar. Hon tyckte att själva "hålet" i skyddsplasten där man ska stoppa in klon var för litet. Hennes hundar hade för grova klor.
#13 Jag tyckte att jag hade rengjort den men tydligen inte :P
Var hittar man BF-datumet på batterier? Har slängt förpackningen och jag antar att det står på den? Nu tror jag inte att det var batterierna som strulade, efter jag bytte slippapper är det full fart på den igen :)
15 det står på förpackningen tänk på det när du köper batterier, det är oxå stor skillnad på billigare batterier o de dyrare livslängden på finare batterier tycker jag håller ofta 4 gånger mer än de andra
10 jag vet inte hur stora klor din tös har men som Zipzee säger kan någ hålet vara i minsta lagret. Jag har alltid kör med fotfil eller finare (inte så spårad) verktygsfil för fila ner klor. Men denna slip tycker jag är så smidig snabbt o enkelt tar det på katten med o vips så var klorna klippta 
Jag har en sån, men tycker inte om den. Den är alldeles för klumpig för mig att hålla i och vibrerade alldeles för mycket. Kan visserligen vara att just min inte var bra..

Har beställt en nu för att testa :)
97:- på fyndiq.se!