Täcke till frusen mops?
Jag har letet och letat men hittar inget täcke som passar till min mopshane på 16 månader.
Han drar 45 i längd men alla täcke vi provat har blivit för trånga i bringan.
Jag vill ha ett täcke som är vattenavvisande och fleece fodrat, samt går att ställa runt bröstet.
Några förslag?
MVH/Annika & Griffin
Om du inte får några färdiga förslag så går det ju alltid att sy själv, eller låta någon sy upp det åt dig.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Vi har ett regntäcke med fleece inuti från trixie som funkat bra på våran mopstjej, sedan ska vi beställa hurttas röda vintertäcke, den med lite päls i halsen för den har vi provat och den har funkat i storlek 33. Sasha är ju inte lika bred i bringan som en mopshane men det finns lite olika täcken därute som är justerbara i midjan och det kan ju underlätta för att göra den större där fram. Hoppas ni hittar något bra som passar
Det var det jag var ute efter, ett täcke som går att justera. Men jag hittar inga!!!
#1Och för guds skull, inga förslag på att sy ett själv;0) Jag är urusel på att sy, det har jag lärt mig den hårda vägen.
något sådant liknande kanske
BoT (back och track) täckena är ju ställbara fram, och är helt grymma täcken! Bättre finns nog inte :)
#3 Förlåt :P Ska inte upprepas!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag har ett regntäcke med fleece i som man kan ändra storlek på bringan men tyvärr bara 40 cm