Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2105 ggr
[postmortum91]
0

6 månader eurasier och färdigväxt?

Hej, nyss mätte vi Sheldon och såg att han var exakt 60 cm i mankhöjden. Han är 6 månader och snart 2 veckor.

I rasstandarden står det att hanar blir 52-60 cm i mankhöjd.
Jag antar att han kommer växa lite till på höjden och blir över 60 cm, eller när slutar Eurasier växa på höjden?
Han kommer väl inte alls få lika bra resultat på utställning om han är över rasstandarden? 

Jag bryr mig väl inte så mycket om utställningen så, älskar honom ändå. Men undrar bara, eftersom vi är intresserade av att ställa ut honom. Vi har inte vägt honom, hanar ska väga mellan 23-32 kg, han är ju inte färdigväxt än och nu verkar det som vi kommer få en väldigt stor Eurasierhane.

joheck
0

Är rätt övertygad om att dom växer längre än 6 månader. Precis hur länge vet jag inte, men det är ju hyffsat stora hundar ändå.

Det behöver inte alls vara några problem om han bli lite större än rasstandarden. Tyvärr så är ju utställning väldigt beroende på domaren egen smak och preferens. Kan gå jättebra på en utställning och helt katastrofalt på nästa. Jag ska ställa min tik som är nästan en dec mindre än rasstandarden på lördag, ska bli spännande att se vad dom säger om henne. Har en vän med en phalene som är väldigt liten men som ändå gått rätt bra inom utställning.