Blöta hundtäcken, förvaring
Hej hej. hur gör ni med hundtäckena nu när de blir blöta direkt?
jag hänger upp mina på tork och byter emellan några stycken täcken så min vovve alltid har ett torrt täcke på sig.
ta gärna bilder på hur ni har med koppelhängaren. och täckes upphängnin/ förvaring.
Vore kul att få lite inspiration :)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
mitt täcke är vattentätt så det blir inte vått. Har en hurrta fleece overall och ett värmetäcke också ifrån hurrta. De används ofta i kombination, alltså overallen först sen täcket på. Och om det har regnat så är det vått utanpå men torrt inne. Så jag hänger det över två stolar precis som en sadel typ så att de torkar av sig själv när jag kommer in. Sen viker jag ihop det och lägger dem på min hatthylla.
Jag har aldrig med mig några ombytestäcke. Tycker det är onödigt att släpa med sig på en promenad, dessutom har jag bara ett vinter/regntätt täcke så jag kan inte byta :P men har aldrig haft behovet heller :P
Koppel och halsband har jag bara i en korglåda i min hylla i hallen som är mycket rymlig, där får jag plats med Klenods alla halsband, koppel, selar, borstar, bajspåsar, kloklippare o.s.v. allt som har med Klenod att göra alltså.
Ska se om jag hittar en bild sen :)
Medarbetare på Hundar.ifokus

Har värmegolv i hallen så jag brer ut allt på golvet så är det varmt och torrt till nästa gång jag behöver det.
>>>Malum domesticum<<<
Har ett Hurtta regntäcke som är av nåt material jag inte vet vad det heter, hänger upp det bara och även om det är dygnssurt så torkar det efter max 20 min
Hänger upp på en galje bara.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Regntäcket brukar få hänga av sig i badrummet om det är mycket blött.
Annars har jag två hundrumpor krockar i hallen där hans täcken, halsband och koppel hänger på. :)
Har ett hurtta regntäcke som jag bara hänger upp efter promenaden på samma ställe som halsbandet hänger på :)
Jag är bara rädd att väggarna skulle få några blöta fläckar om jag hänger regntäcket på hundens koppel krokar, Täckena är ju blöta ytligt bara och fleece täcken brukar kunna bli lite mer blöta hos mig då min hund är så liten så han skvätter upp vatten på sig.
#1 Brukar byta täcke till nästa promenad, så jag har inte med mig den ut haha ;) Smart att hänga upp den på en stol, fast din vovves täcke är nog rätt stort ju så de behövs hah:)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!