Så glad!
Jag måste bara lägga upp en jämförelsebild på Izor hur han såg ut för 2 månader sen och nu.
Han var riktigt äckligt tunn ett tag, 17 kg vägde han som minst. Ett vandrande skelett, nu två månader senare har han passerat 20kg gränsen (ska väga honom till veckan igen) och är snart i bra hull. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Hjälp va smal han va innan
Hur gammal e han?
#1 20 månader är han nu. 
#2 Nope inte sjuk för 5 öre och han hade inte mask heller. Pratade med min uppfödare och Izor förra ägare om det och båda två sa att jag kunna lugna ner mig, att det är vanligt att unga hundar (spec tervar) kan bli riktigt taniga. Men Izor var ett vandrande skelett.
Skönt att det går i rätt riktning nu. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Oj gud va tunn han va! Skönt att han gått upp i vikt! :)
#4 Skojar inte, det är TUR att han har den päls han har för annars hade jag garanterat blivit anmäld om någon hade sett hur tunn han egentligen var! 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Usch. Matvägrade han? Min första hund matvägrade när hon var runt året, hon blev också alldeles skelettlik under all päls. Oerhört tungt för mattehjärtat att se.
Skönt att det går åt rätt håll i alla fall! 
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#6 Nope, han åt med god aptit, det var det konstiga.
När jag fick honom så bytte jag från Royal canin som han åt till Orijen och han åt det men tyckte inte nå vidare om det, han kunna hoppa flera måltider osv. Bytte ganska direkt till färskfoder och det har de aldrig varit några problem med.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Okej, matkräsen? Hursom, skönt att det går åt rätt håll iaf 
#8 Nej inte i vanliga fall, men allt var nytt för honom, bytte över till Orijen samma dag som han flyttade till mig (blandade med RC) men han vela inte ha mat. Sen så var Orijen bara tillfälligt tills jag hittade en färskfodersleverantör. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Oj vad smal! Har du någon annan bild från sidan eller framifrån när han var smal? :) Tur att han har gått upp i vikt
Här är en bild från den 26/8. Svårt att se hur smal han är om han inte är blöt. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#12 Japp riktigt smal och kantig. Han äter Voh nr 25 sen vi bytte från torrfoder och det funkar super på honom.
Här är en till bild från idag. Visst hans päls på magen har vuxit ut en hel del sen den förra bilden togs men man ser klart och tydligt att han inte är lika kantig i kroppen.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#14 Det gjorde ont i mig när jag badade honom, fick en chock varje gång när jag såg hur benig han var.
Problem med övervikt kommer han nog inte få iallafall 
Han är en riktgit aktiv hund, springer vävldigt mycket varje dag och jobbar i olika miljöer, när han kört extra hårda pass får han mera mat. Sen så får han mer än 2% av din kroppsvikt av färskfoder per dag. Han äter drygt en korv per dag och det är perfa!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Vad glad han ser ut att vara när han badas! Min hund hatar vatten och att duschas ;)
#16 Han var bara 11 månader när jag fick hem honom så han var ganska "kalvaktik" i kroppen. Inte byggt upp så mycket muskler, däremot när han rasade i vikt så förlorade han väldigt mycket muskler.
Och nu har han fin muskelmassa för att vara så pass ung tycker jag.
Kanske lite "för" mycket muskler för hans ålder, jag vet inte för jag har inget att jämföra med.
#17 Så himla roligt är det inte att badas, men i vissa stunder njutr han verkligen, när man masserar in schampot runt halsen. Ojoj, då njuter Izor så han nästan ramlar omkull. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Helt OT
Varför badar du honom så ofta?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#19 IPO, agility måste vi hålla på med genom skolan. Haha, gör ingenting för mig då Izor älskar det. Även lydnad.
Vi kör lite olika bruksgrenar på hemmaplan, bla sök som vi ska tävla i framtiden.
En gren som både jag och Izor tycker är superskoj!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#22 Vi får se. Ärligtalat tycker jag att lydnad är dötråkigt när det finns så mycket annat roligt man kan göra. Men vi får se, kanske tävlar vi i lydnad i framtiden.
Målet är att vi ska kunn starta i lydnadsklass 1 när vi är klara i skolan, vi har fått läxor att träna på hemmaplan men jag tränar roligare saker utanför skolan. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#24 Tycker du? Tycker det är trist att bara gå omkring och inte titta på hunden. känns lite onödigt att lägga ner tid på sånt (även fast det är kul ibland) när man istället kan låta hunden jobba själv i skog och mark.
Ja det har du rätt i.
Jag tycker i stortsätt att allt är kul! Izor tycker allt är kul, haha. Däremot finns det vissa saker som är extra roliga för honom och då kan jag säga dig att han är fokuserad. Öronen spetsade och blicken frusen in i skogen.
Tur att jag har en hund som gillar allt, perfekt när jag verkligen vill köra en grej ena dagen och någonting annat andra dagen. 
Vad är planen för dina fjärilar?
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#25 När man tränar kan man ju faktiskt titta på hunden
. Pin är likadan, älskar allt.
Ja huvudplanen är då lydnad med främst Pin. Hoppas på att starta nästa år och förhoppningsvis skrapa ihop till LP1. Sen har vi också börjat ordentligt med viltspår så där lär vi försöka oss på anlagsprovet nästa åt också. Pin är en sådan naturbegåvning!
Sansa är numer en godkänd terapihund för ett projekt hos studiefrämjandet så det är väl främst det som hon kommer hålla på med. Vi har dock inte börjat jobba än men det kommer nog igång snart.
Annars testar vi på lite allt möjligt. Pin älskar som sagt allt, Sansa älskar godis så när det är inblandat så är allt kul :P
#20 I augusti badades han eftersom han hade läkt klart efter kastreringen.
Nu badades han eftersom han inte luktade nå vidare efter att ha härjat i bla jyttjevatten(?). Sen iomed att han fäller så är det extra svårt att få bort all ullpäls runt nacke och hals på honom, efter att han badats så är det jätteenkelt att få bort pälsen.
#26 Spännande! 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Ja jyttlepölsdopp luktar inte rosor direkt, det blev bad här oxå efter en sån bedrift.
De vallisar jag haft har varit lögn att få hull på före 2 årsåldern, nuvarande måste få lite kolhydrater i maten för att inte bli för tunn o han är snart 5.
Skönt att höra att Izor inte är den enda unghunden som inte varit/är i bra hull. Det kanske är extra vanligt bland vallhundsraserna? Min lärares BC var också extremt mager som unghund.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Det är vad jag tror iaf, vallisar är ofta högenergiska hundar som gör av med massvis av energi.
Sant!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Skönt att han går upp! Härligt att se :D
Lillan har varit riktigt tunn vissa somrar, för hon har löpt i april/maj = äter dåligt. Sedan har värmen kommit = ätit dåligt pga det.
Men nu är hon fint hull :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#32 Skönt att Lillan är i fint hull igen. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#33 Ja känns skönt :D Har annat foder med sedan förra året, kanske hjälper till lite med :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
KL
Bilderna i # 0 skulle kunna var på min hund i dagsläget, blöt resp torr. Han har inte så mycket päls som en terv, hans päls är väldigt lång, men han har igen underull.
Stor skillnad, här har vi en oxå vi verkligen kämpar med att få upp i vikt så hon kan få lite mer muskler. Där handlar det inte om att gå upp kilon utan gram ;) det är svårt men idag väger hon 2.9kg och det är en bra ökning vill få upp henne iaf till 3kg. Hon får dubbelt så mycket foder än vad hon ska behöva om man går enligt voh hemsida.