11-15 veckor valp
Hej!
"Tränar" ni era valpar något.
- Vad tränar ni?
- Hur gammla är dem?
- Vad har ni för mål?
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Inkallning och kontakt. Ser till att ta med valpen till olika ställen för miljöträning. Inget mer.
Tränade min hund från dag 1. Mycket kontakt, namnövningar och passivitetsträning. Även hantering. Givetvis inte alls på en gång, men det är inget som är särskilt krävande för en valp. Man gör allt till en lek eller kel vilket faller ganska naturligt.
Mvh Jenna
Ja, just det. Hantering. Öva på att klippa klor, kamma, borsta tänder, pilla i öron, stå på undersökningsbord osv.
Jag hade inte träningspass, först typ nu när hon är ett par månader som jag har det.
Utan allt kom ganska naturligt i vardagen, belöna massor när hon kom när man ropade, inte springa in utan att få ett varsegod. Fick hon ett nej, så lyftes hon eller motades från det som var nej om hon inte lyssnade osv.

Ingrid är nästan 13 v. Vi tränar mest på att belöna rätt beteenden, dvs tugga på saker man får, komma när vi ropar, följa efter på promenader od.
Sen har det blivit en hel del miljöträning, så att hon känner sig trygg med mig var vi än är. Jobbar på att namnet ska vara trevligt att höra, alltid.
Trick har vi inte ens funderat på än, men ska nog smyga in lite träning nu, tror jag.
Målet är väl att hon ska bli en utmärkt draghund, och kunna gå fint i koppel, visa sig fint i ringen samt uppföra sig fint med andra hundar, oavsett kön. Går det att ha henne lös, blir det en bonus. 
Hon är en grönlandshund, för övrigt. Här tillsammans med min goldentik.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag tränar just nu ensamträning mest med min tjej :). Ska träna kontakt också då hon inte riktigt förstår det där..
Jag tränar med min valp inkallning och kontakt övningar! Han är snart 13 veckor! :) Sen även hantering. Skall snart börja lägga in lite sitt och ligg. Men det blir nog när han är 14 veckor! :)
Vi har planer och mål,
Vallning - VP och tävla
Lydnad - tävla
Agility - tävla
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se