Hur stretcha hund?
Jag är väldigt intresserad av sådant, även massage för hund.
Så, ni som stretchar, hur gör ni, och har ni några tips för nybörjare?
Om det är intressant så gäller det två jämthundar, tik på fem/sex år och han på två och ett halvt. Båda är aktiva jakthundar.

Jag kan rekommendera att läsa boken "Hundmassage & stretching: låt tassarna vila", den ger jätte bra info om hur man kan massera och stretcha sin hund.
Beroende på vart i alndet du bor så kan det även ibland finnas kurser i just detta.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Har den boken! toppenbra är den, och jag har gått "kurs" så jag använder mig av massage och stretching nästan varje dag! 
TS kul att du oxå ska börja! hundarna kommer tacka dig!
ps, du kan förvänta dig snarkningar under massage 
Kan verkligen ge tipset om att gå en kurs i just massage och stretching. Kanon för både hundar och mattar/hussar 
Tack för svar!
Bor i Skellefteå, vet inte om det finns så mycket här uppe? Boken ska jag absolut se om den finns på bibblan så fort jag kommer hem!
Ring till Studiefrämjandet och kolla angående kurser.
De brukar ha koll på den biten.
TS Vilken bra tanke. Jakthundar behöver både massage och streching eftersom dom jobbar väldigt hårt. Man blir så full i skratt när man ser hunden helt klubbad på filten och dreglar. En jag masserade kissade på sej. Så avslappnade blir dom. (en häst ramlade ihop i en stor hög)
Jag gick en kurs i vardags massage och en i strechning.
Kolla om det finns några kurser på skk eller brukshundsklubben. Eller genom studiefrämjandet, som någon sa här. Kanske någon som har hundträningar kan snappa upp din förfrågan och starta upp en kurs.
Hundarna bara älskar det. Och håller längre också. Har man sedan en sackosäck till dom så mår dom ännu bättre då dom får mjukmassage genom den varje gång dom rör sej.
#6 Jamen så perfekt, vi har ju till och med en sackosäck! Bra att den kommer till användning!
Haha, men det är ju ett bra betyg att de blir så avslappnade, det är väl det jag längtar efter!
Täck så hemskt mycket för alla tips, allihop! :)