Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 2148 ggr
Dinosmatte
0

Blödning i huvudet/hjärnan.. Vad är oddsen?

I torsdags åkte vi in till Albano med Dino då han kravlat sig ur min systers famn och ramlade ner i golvet (troligtvis med huvudet före, vi hann inte se) och dagen efter blev han röntgad men de kunde inte se några benbrott utan de misstänker att det kan vara en blödning i huvudet.. Jag tycker verkligen inte om denna ovisshet, jag vill veta om det går att få honom tillbaka till "gamla vanliga Dino" igen, vi var och träffade honom igår och då var han väldigt loj och ville bara ha huvudet böjt in mot kroppen.. Han kan inte stödja på benen heller men har känsel i benen… (Var först orolig att han blivit förlamad.. :s) Ni som hänger här, har ni någon erfarenhet av liknande? Kan det bli bra eller ska vi förbereda oss på avlivning?

Matte till Chihuahuan Dino.

JohannaEkroth
0

Vi hade en yorkshireterrier innan jag föddes som råkade få en avsparkad träsko i huvudet när han var valp, Han var ett kolli i flera dagar innnan han återhämtade sig och han blev 11 år.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Dinosmatte
0

Oj lilla skrutten då! Ja, min systers sambo försöker lugna oss genom att jämföra med oss människor, att om vi slår i huvudet så illa att hjärnan svullnar så tar det ett par dagar innan svullnaden lägger sig, så på sätt känns det ju som om det finns hopp..

Matte till Chihuahuan Dino.