Träna Lydnad
Hejsan :)
Har en fråga!
På bilden ser ni min fina finska lapphund Donnie :), han är en hund som vet vad han vill och lyssnar faktiskt riktigt bra på mig när han själv vill eller om jag använder sträng röst hehe, men nu till frågan!
Det jag undrar ärhur jag bäst får honom att sluta skälla när det ringer på dörren eller när man åker förbi hundar skäller han i bilen, likadant när man möter andra hundar kan han skälla detta är rätt drygt fått lite tips som jag provat och de funkar rätt bra, men vill det ska bli bättre! Alla tips och råd är välkomna :)
Mvh// Madelene
Life is like a book, you can't unwrite whats already been written, but you can start a new chapter!
Vad är det för tips du provat och hur länge har du testat dem?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag har provat att ha han nära mig och säga till är typ det har hålt på typ ett halvår :)
Life is like a book, you can't unwrite whats already been written, but you can start a new chapter!
Testa skvallerträning, har själv använt det med gott resultat. Hunden har slutat skälla och dra i kopplet vid möte med andra hundar. Rekommenderas varmt!
Okej, vad innebär skvallerträning då? :)
Det finns en massa bra beskrivningar om du googlar skvallerträning, men i princip går det ut på att hunden ska koppla att hundar = godis. Så när hunden får syn på en annan hund ska den söka kontakt med dig. :)
Ah vad smart tack för tipset :)