Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 5496 ggr
EternalWinter
0

Valpen dricker mycket

Våran sheltievalp på snart 4 månader dricker mycket och kissar en massa han kan kissa en massa ute och sen bara några minuter senare kissa en stor pöl inne. Tror han dricker ungefär 5-10dl om dagen men är inte riktigt säker då vi har en till hund men han dricker inte så mycket.

Han är mycket glad och aktiv annars och verkar inte alls sjuk. Äter som han ska men kastar i sig maten.

Valpen vägar ca 4kg.

Har läst runt en del på internet och det blir att ringa veterinär direkt imorgonbitti.

Är så sjukt orolig.. för att det ska vara något fel på hans njurar..

Tänkte bara höra om någon har erfarenhet utav detta och några idéer om vad det kan beror på? Obestämd

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

EternalWinter
0

Vill också tillägga att det verkar som att han bara hets dricker på kvällarna medans han får sitt kvällsryck och springer runt och leker. Har läst ännu mer på internet..har inte sovit en blund inatt och vill bara att veterinären ska öppna och att dom har tid för oss..

[Forest]
0

Det behöver inte vara något alls, utan att han dricker väldigt mycket därmed kissar han mycket. Det är inte så att han hetsdricker?

EternalWinter
0

#2 Hoppas ju på att det inte är nått såklart men tänker ta de säkra före det osäkra och kolla med veterinären.

Det är möjligt att han gör kastar i sig en massa vatten, pinkar sen dricker en massa igen och pinkar. Igår kisssa han 3ggr på mindre än en timme.

Men det händer bara på kvällarna..

JasmiineN
0

Kan kanske vara urinväxinfektion (stavning) .. det hade en av valparna på hunddagiset jag jobbar på innan & drack jätte mycket & kissade en hel del. Hon vaktade till & med vattenskålen sen visade det sig att hon fått det :/

Sajtvärd på Collie

LinaK
0

Valpen ligger inte och tuggar på ben? När Sigge var valp så låg han jätte länge på kvällarna och tuggade och tuggade (antar att det var tandbytet som gjorde sitt) sen blev han SÅ törstig och drack som en tok och sedan tömde han hela blåsan. Orolig som jag var så trodde jag ju att det var UVI eller diabetes eller nått, men vetten trodde att det handlade om att han tuggade på ben som gjorde att han drack så. Plus då tandbytet att det kunde ha en påverkan på drickandet också.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
0

Ska väl tillägga att det försvann efter ett tag Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
0

hur har det gått ts?

EternalWinter
0

Han har fått medicin mot urinvägsinfektion. Värdet på njurarna var helt normala osv. Så det var himla skönt att det inte var nått värre.

[Forest]
0

8 skönt o höra Glad