Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 1405 ggr
Issaaa98
0

vilken ras?

Hej hej jag har bara en fråga om vilken ras som är bäst till agility Helst stora hundar! :) MVH // Isabelle

Ronja06
2

Tjaa… Generellt sett skulle jag vilja säga att Border collien dominerar i agilityn. Räcker att kolla på VM kvallistorna så ser man fort vilken hundras som syns mest.

Dock är det icke att förglömma att föraren är den som gör att hunden kommer så långt. Med en bra förare och hundtränare kan vilken hundras som helst gå långt såklart, om den har de fysiska och mentala förutsättningarna. Skulle även vilja säga att Aussie (gärna ej för grov) och kelpie har bra förutsättningar i large. Likaså smäckra mallar, tervar och jaktlabbar.

Utgår väldigt mycket efter vad jag sett på banorna ute i mitt eget tävlande. Hrvatski ovcar är en hundras jag även tror kommer synas mer i framtiden på largebanorna - har sett en del riktigt häftiga hundar!

Mvh Emelie Förlägen

knutteknop
0

Håller med ovanstående om att det är föraren som gör hunden, sen aka ju uhnden ha rätt fysiska förutsättningar men bara man är duktig på att föra hunden och få upp motivationen så kan du få nästan vilken hund som helst att komma långt inom agilityn. :)

Myrtorpets Möss och Kaniner

missemel
0

Eftersom både border collie och t.ex. dobermann ingår i samma klass så är det ju smidigast att ha den nästan minsta/smidigaste hunden :)
finns en kille på bk som har en Hrvatski ovcar. Riktigt grymma e dom! :)

joheck
0

Vallhundarna verkar ju vara riktiga höjdare på detta, då främst bc (och sheltie i mindre storlek). Sen måste jag ju nämna "min" ras papillon också, även om dom tillhör storlek dvärg. Fenomenala agilityhundar.

vallhund
1

Sätt till antal individer i rasen så tror jag att Berger des Pyrénées ligger riktigt bra till.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.