Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 2464 ggr
Noa-Nisse
0

Ni agilityintresserade

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Imorgon ska jag hålla i agilityträningen på klubben. = jag ritar upp/väljer ut två färdiga banor.

Själv tycker jag det är jätteroligt att rita agilitybana och ville gärna göra det.

Vad tycker ni om dessa två ban-stationerna? ursäkta att de är lite kladdiga :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och bana nummer två.

Klicka på bilden så blir den större =)

[Penny&Skoja]
0

Vad roligt :-) banorna verkar roliga :-) dock skulle jag inte köra däcket i bild ett . Utan vil ha en rak ansatts till det pga skaderisken tror till och med att det måste vara rak ansatts till däcket på tävlingar hmm jag som tävlar borde veta detta :-P och vi som ska träna imorgon kanske snor din bana ? :-)

missemel
0

Gillar bana nr 1 mycket! :)
har de i kursen kommit långt? tänkte på bana nr 2. Blir väldigt långt för dig att springa å hinna med din hund för du måste ju hinna komma "framför" hunden efter nr 6. Skulle nog ha svårt med min hund  :)
Fast man har ju lite försprång innan tunneln ser jag nu.. Älskar oxå att göra banor i agility så blir helt knäpp å vill typ gå ut å prova banan nu i mörkret ;) haha

Verkar klurigt och skoj mellan nr 9 och 11 :) :) :)

Noa-Nisse
0

Hej, nej det är ingen kurs utan det är våra träningar för tävlingsgruppen som vi har 1 gång i veckan. Vid alla träningar så har vi en från gruppen som väljer ut 2 eller fler banor att använda på träningen. De som är i gruppen är allt ifrån klass 1 till klass 3. Tanken med dessa banorna var att kunna ha kontroll på hunden även på raksträckor för de som har snabba hundar och för de långsamma hundarna är det en chans att öva upp tempot! Märkte sedan att i banan där A-et är med i så var slalomingången sjukt svår, en svår klass 3 ingång på den ;-) så gabska skoj! Jag ändrade så att det var rak ansats till både långhoppet och till däcket =) #3 jag gillade också bana 1 bäst! Klurigt med säcken/platten så nära tunnelingången :) Alla 12 ekipage gullade banorna! Nu är strax utomhusträningen slut och innomhusträningen börjar! Får se vad Min hund tycker om innomhusagiliyy, har aldrig kört det men ska bli spännande :)

kodex
0

Gillar dessa banor! Önskar jag hade någon att träna med så jag kunde köra dessa :( Var så längesen!