Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1445 ggr
[Madde&Rico]
0

Det här med belöningar.

Vad har era hundar för favoritbelöningar?

Jag har hört att många belönar sina hundar med mjukost. Har tänkt att testa detta, antar att det är mjukost på tub då?

Hur reagerar magen på mjukost tro? Min hund har ganska känslig mage.

Annars går köttbullar, korv och annat i den stilen hem på min hund. Även leversnittar älskar han. Brukar blanda leversnittar och köttbullar/korv. :) Tennisbollar är extremt populärt!

När jag belönar med godis är det knappt ibland att jag får behålla fingrarna, någon som har tips på det?

Hälningar Madde&Rico

[eeklund]
0

Jag belönar främst med beröm, när det gäller godis får hon sitt helfoder som belöning samt gurka vid speciella tillfällen (som efter bad och kloklipp och lite så) :). Min tjej har också känslig mage så vill inte blanda hejvilt med olika belöningar liksom..

RedMonsters
0

Kelpiens favorit är kamp och Tollarens är bollar eller boll i snöre som han älskar att kampa med. Förutom det så fungerar all typ av matbelöning på båda. Jag använder främst korv, torkad blodpudding, ugnstorkad kycklingfile, tärnad skinka och rå köttfärs. Min tollare har också känslig mage men han har aldrig reagerat på matbelöningar jag har haft och jag blandar rätt mycket.

Medarbetare på brukshundraser.

Fridaaaa
0

Lek med pipleksak och t.ex ost eller köttbollar :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sackum
0

Kan tipsa om att först trycka ut lite i en sked och ge. Jag gjorde misstaget att direkt låta Xavi slicka från tuben, han nosade och tog en provslick men vägrade sedan äta mer, så hela tuben fick slängas.. ;)

[RMSLiners]
0

Torkad blodpudding är favoriten har jag nyligen upptäckt. Men annars går all belöning hem från verbal till godis och leksak men blodpudding svarar hon bäst på.

Du lära hunden ta godisen försiktigt. Jag gjorde så att jag räckte fram godisen mot henne och när jag såg henne vara för på drog jag bort handen och sa "lugn". Upprepa det och till sist gick hon försiktigt fram med nosen och då fick hon också godisen samt beröm.

Viccan92
0

Jason äter allt och jag menar verkligen allt. Spelar ingen roll vad det är bara det går att äta.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Madde&Rico]
0

#5 Torkar man blodpuddingen själv då, antar jag? Hur gör man det?

Jag gör så när han blir lite "för på" och nästan hugger efter godiset att jag tar godiset sakta mot honom och säger "fint". Han förstår det och lyssnar när jag säger det, men glömmer lätt av sig några godisbitar senare om jag inte säger nåt.

[RMSLiners]
1

#7 Skär det i tärningar och har det i ugnen på 100 grader i 45 min.

JoannaLi
0

Med hugganden så har jag helt enkelt stått på mig, och nypt åt ordentligt om godisen när han försöker hugga. På det sättet får han 'gnaga och knapra' lite mer för att komma åt den, och då så kommer han snabbt på att det inte funkar att hugga efter den, utan det som funkar är att ta fint. Måste upprepas när han glömmer bort det, men det går snabbt och är väldigt effektivt.

Jag belönar med lite det som finns hemma, mest torrfoder med någon enstaka godbit för hannen, och godbitar med någon enstaka foderbit för den kräsna damen. Sedan uppskattar de ett enkelt 'varsågod!' när de får gå som de vill och nosa och så vidare. Lek fungerar tyvärr inte så bra på dem, inte heller klappar, tyvärr.

thilda-
0

haha hmm listan går att göras lång på vad akillez får som belöning..

uppskruvande:
dragkamp
boll kastning
eller bara rent bus han och jag.

lugnande:
godis!
Torkat vom
korv
köttbullar
pannbiff
tonfisk
mjukost på tub (alla möjliga hundvänliga sorter)
kyckling ( lever hjärta ect)
älgkött

åååh listan kan göras lång :)

och för att ha fingrarna i behåll så kastar jag hans godis till honom

[Madde&Rico]
0

#10 Jag har tidigare kastat godis också. Men gör inte det längre för att jag vill belöna hos mig. Dessutom håller jag på med skvallerträning. :)

Dragkamp utövar jag aldrig heller. Rico älskar det, men jag tycker inte om det.

missemel
0

Beror på hur mycket fart jag vill ha i hunden. Tränar vi hemma på köksgolvet så använder vi bara vanligt torrfoder eller kanske frollic om han har tur. Tränar vi agility så blir det att kasta en boll eller en jätte smarrig köttbulle i slutet at tunneln :)