Bästa allergi raserna
Jag funderar över att skaffa en hund till. Men brorsan är allergisk, så vi behöver en ganska bra allergi hund.
Nu behöver jag förslag på alla möjliga allergi raser, stora som små.
Alla förslag är välkommna, men en Pudel har vi redan.
Jag vill helst ha en bra agility, lydnad och tränings villig hund.
Såklart ska den vara vänlig och glad.
Tack! //Iller1905
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Är själv allergisk och har en portugisisk vattenhund och jag har aldrig reagerat på honom. Fäller inget men kräver mycket pälsvård och väljer man att klippa ner så måste man ändå borsta regelbundet för att tovorna inte ska bildas. Men i övrigt är det en mycket arbetsvillig och glad ras.
Pojkvännen är allergisk, men klarar våra chinese crested, både naken och puff.
men detta är ju väldigt individuellt. Vet allergiker som klarar schäfer, men inte pudel t.ex.
många klara portugisisk vattenhund, och den stämmer in på det mest du beskriver.
Min pappa är allergisk så vi har Briard och Tibetansk Terrier
jag träna mycket agility med våran tibbe så den kan passa till det!
Vi är oxå inne på att senare kanske skaffa schappendoes, kolla upp den med om du vill
Schapendoes kan många allergiker också klara av, har umgåtts en hel del med en schapendoes och min pappa som är allergisk lever med en. Varken han eller jag har känt av något.
Pumi verkar vara en rolig ras att jobba med 
Skulle inte säga någon faktiskt, då det kan skilja sig mellan allergiker.
Men hundar som inte fäller, t.ex pudel, brukar allergiker tåla och då helst kastrerade är i regel ännu bättre:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Såg att det redan var någon som skrivit Bichon Havanais, men den passar in väl på dina krav. Den är samarbetsvillig, mycket lättlärd och rasen överlag är väldigt trevlig, sedan beror det ju på individen. 
Och ff finns det inga allergivänliga raser, bara individer. o vilka individer man tål skiljer sig från individ till individ, den allergiska tvåbeningen vill säga.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Två allergiker här hemma. Båda tål våra kineser (puffar) men om det beror på rasen eller det faktum att de badas en gång i veckan är ju svårt att veta…
spansk vattenhund tål en allergisk jag känner och labrador retriever tål en annan men samtidigt får många kraftig reaktion på den i alla fall. Det beror på individen, de flesta brukar reagera olika på olika hundar.