Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 754 ggr
lilljessi
2

Lilla hjärtat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner att jag behöver prata med någon som förstår mig.

Igår när vi skulle sova fick min hund ett anfall han stelnade till och började skaka i benen och sen låg han där stel och ville inte röra sig men han var medveten hela tiden.

Jag ringde en vetrinär och min sambo satt hos honom, så när jag kom in igen så låg han upprått och hade druckit så anfallet gick över på någon minut eller så. Vetrinären sa att det nog inte var någon fara att vi skulle avvakta hålla koll på honom skulle det bli värre fick vi åka till närmsta akutmottaning. Men vi skulle boka in en tid för vetrinärsundersökning.

Sen när jag kom in igen så satt han upp och sen började han gå omkring så vi toh ut han så han fick kissa tänkte det kunde vara bra efter all stress. Så idag mår han som vanligt.

Ska in till vetrinären med han och kolla så det inte är något som måste medicineras.

Men ville bara lätta mitt hjärta hos någon och det är lättare att göra det här än någon annanstans. Bland hunsmänniskor.

Jag blev så rädd och jag är hemsk i paniksituationer tur min sambo var där.

Någon som vart med om  detta eller vet vad det kan varit redan nu??

Tack för att du lyssnade!

joheck
1

Usch vad läskigt! Kan han ha blivit skrämd eller nått? Jag vet inte vad det kan vara men hoppas det inte är nått allvarligt. Lycka till hos vetten!

JamieBlue
1

Stackars din hund! Och stackars dig! Verkligen obehagligt.

Jenna_Nord
1

Ni är helt säkra på att han hade ett anfall då??

När min hund drömmer ser det ibland ut som ett anfall. Rycker i hela kroppen och även ögonen är öppna. Men när man väcker henne är det som ingenting.

Mvh Jenna

lilljessi
0

#1 tack skönt att kunna prata med någon! Ja det var läskigt får se va vetten säger! #2 tack snällt av dig! #3 ja jag tror det! Detvar liksom annorlunda! Han brukar drömma med skaka på benen och så! Men detta började med att han stelnade till ena benet var böjt så först trodde jag han fastnat i sin sele han hade på sig sen började han sparka med bakbenen och få vände vi lite på honom och jag såg in i han ögon och de var liksom uppspärrade ab skräck som Om han hade panik men inte kunde röra sig! Sen lugnde det ner sig få låg han bar där ett tg på sidn och andades häftigt sen reste han sig upp i mer upprätt liggande ställning! Jag vet inte men det kändes inte som Om han bara drömde!!

Jenna_Nord
1

Hmm okej.. För ibland kan dom ju göra jätte märkliga rörelser när dom drömmer.En gång var jag jätte orolig att min lapphund hade ett anfall. Hon skakade i hela kroppen, ögonen var öppna och tungan hängde utanför. Jag gick fram och sa liksom "ayla.. ayla..? AYLA!?" Sen knuffade jag till henne och då vakna hon och kollade helt frågande "Va väcker du mig fööör" ^^

Edit: Tog för lång tid att ladda upp på youtube :P
http://www.facebook.com/photo.php?v=10151161255470865&set=vb.556290864&type=2&theater

Mvh Jenna

Chumagia
0

Det kan inte vara epilepsi…? Har ingen erfarenhet av hundar med anfall eller epilepsi, men det var bara en tanke som slog mig..