Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 5758 ggr
[Highonbluetomorrows]
2

Valpbädd?

Hej!

Vad använde ni för valpbädd - och sov valpen i den? Hade ni flera? När byttes de ut mot mer solida bäddar (om ni inte hade samma)?

JessicaRex
0

När jag har haft små valpar har de till en början sovit i papplådor. Typ banankartonger brukar fungera bra.

Och mina valpar har sovit där i alla fall och det gick väldigt smidigt eftersom de hade sin filt med mamma och syskon doften där i.

Jag bytte till en annan bädd när de slutat tugga på allt möjligt. Men i nuläget så sover vovven i min säng Flört

Men hundsängen står där utifall att han vill sova där.

htt
0

Jag har fått en massa tips om att vanliga plastbäddar i passande storlek, med en mjuk oöm dyna/kudde är bra som "första bädd".
Går inte sönder om valpen tuggar på den och är lätt att rengöra :)

rebz
0

Har alltid kört med Bia-bädd. De är ju i typ skinnaktikt och väldigt tåligt tyg. Så de håller bra och är väldigt lätta att göra rent. Så kan man lägga i filtar och sånt om hunden gillar att ligga varmt och mjukt. Jag sökte på nätet och fick upp en slags tabell för vilken storlek min ras skulle ha. Så jag köpte en i den storleken direkt och la filt och så i. Har alltid funkat här. Kör man med plast/kartonger och sånt så är det ju lätt att valpen tuggar sönder de och får i sig :(

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Nattkola]
0

Vi har massa olika bäddar, men vår valp har mest sovit på oss, oavsett om vi sitter i soffan, sängen eller köket…

dermot
0

Min fick alltid sova i sängen - kunde inte låta bli att ha henne där och gosa och snosa… ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[eeklund]
0

Jag köpte en stor jättekudde som är till för hundar… jag tyckte då den var toppen och hon med tills hon började leka med den. Då försvann den och nu föredrar hon filtar utplacerade i lägenheten och så sover hon med mig om nätterna :).

Får se om jättekudden funkar i framtiden för henne..

JasmiineN
0

Har bia-bädd till min valp!

Sajtvärd på Collie

Jenniferri
1

Vi hade en fleece plädd med några fleece filtar ovanför som vi bara använde i några dagar (men den fick frf vara framme ifall han ville ligga på den och den är kvar idag). Pga. Vi märkte att han inte alls biter alls på sina ''sovsaker/bäddar'' så vi for till djuraffären och köpte en hyfsat billig bädd som Wille valde, pga. att han gick och la sig i den när vi var i djuraffären och den kan han ha än idag. Men dock så börjar den bli lite trång så han får bara plats om han ligger som en boll/ihopkrupen, haha men han tycker att det är mysigt. Så snart köper vi en bia-bädd till honom :) Men annars brukar han sova i min säng, på soffan eller på golvet.

// Hannah

JamieBlue
0

Vi hade en plastbädd med kudde i i ca två månader. Han sov i den varje natt :) Nu har han vuxit ur den och sover i en tygbur (utan dörr) med en liten fäll på burgolvet på nätterna. På dagarna brukar han sova på en stor golvkudde från Ikea men nu börjar han bli för stor för den så det blir väl en stor hundkudde snart.

(Vi har tre våningar och bor i rätt så stort hus och skulle egentligen vilja ha tre olika bäddar men det känns samtidigt väldigt onödigt. Så vi har en bur på övervåningen för nattsömnen och en stor kudde som man lätt kan flytta på under dagtid.)

[Forest]
0

Här sover inte hundarna på bäddar köpt en massa olika korgar biabädd men ice katten har vissligen tagit över en men resten har vi gett bort. Vad mina töser gillar är stora kuddar tv-kuddar. När Enja var valp låg hon gärna på fleecefilt eller en mjuk pälsliknande bädd för hundar men sånt rata hon konstigt nog när hon vart 7 mån då funka det ju bra att hoppa upp i soffan eller sova på andra ställen Flört

Chumagia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund har haft samma plast"korg" sedan hon var valp. Hon har i princip växt ur den nu och sover helst i soffan eller i sängen på natten. Men under kvällen så snosar hon så gott i plastbädden framför tvn (:

Aviendha
2

Har en platsbädd som är bäddad med flera filtar, men han har kidnappat illrarnas puffar och föredrar dem (innan det blir för varmt och han "rinner" ner på en filt på golvet istället)

Här halvvägs ur en av puffarna i modell mindre.

JamieBlue
1

#11 "Nej! Min säng är inte för liten! Se själv!" Skrattande

Så söt!

[Zlarviig]
0

Eftersom alla valpar ska vara så envisa med att tugga sönder varje j*vla bädd de får, så borde man väl köpa någon "icke-tuggvänlig" säng. Typ en som är gjord utav sten.. Mixa hade en jättemysig fluffig bädd som hon älskade, men när tänderna började klia så strimla hon hela bädden och alla andra bäddar hon har fått efter det. (Gamla filtar, överkast, bäddmadrasser, täcken… Vem vill slösa pengar på en ny bädd som hon ändå kommer bita sönder? :P) Nu har hon ingen bädd, hon sover i min säng, och den har hon minsann aldrig tuggat på. På dagarna sover hon på mattan, golvet eller i soffan.

Jenna_Nord
0

Haft plastbädd till båda mina med en dyna i :) Båda två använder dom även idag, men för det mesta har dom andra sovplatser som själva sett ut. Ayla använde sin varje natt när hon var liten iaf, hon blev för varm av att sova i sängen. Så hon sov i den nedanför min säng :)
Tyra däremot sov i princip alltid i sängen eller soffan. Plastsängen dög mest när den redan var upptagen. Vad är det mysiga med att sova ensam liksom? ^^

Mvh Jenna

Chumagia
0

#13 Heheh, ja det är typ så. Samtidigt tror jag att hundarna känner en viss trygghet av det trånga utrymmet som också var en trygghet när de var väldigt små.

Min kompis har en Haldenstövare som sov i bur när han var liiiiiiten (nu är han precis över året) och han går fortfarande och lägger sig i den om han är väldigt trött eller om han skulle bli rädd. Även fast huvudet i princip sticker ut ur buren nu för tiden. :P

JamieBlue
0

#16 Ja, trångt = bra i hundarnas värld.