Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1515 ggr
vallhund
0

Hundar för allergiker?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

fridaas
1

Det var väl ingen nyhet att det inte finns några allergivänliga hundar. Allt beror ju sen även på vad man är allergisk emot, vissa är bara allergiska mot pälsen, vissa mjället, vissa saliven, andra mot alltihop. Jag är igentligen allergisk mot hundar men har hund iaf och det går bra, dock är jag mkt känsligare mot valpar, löptikar och sjuka hundar.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

vallhund
0

Läste du artikeln öht?

Mer fakta finns här:

http://www.allergia.se/component/content/article/29/122-myten-om-hundar.html

"Huvudallergenet är detsamma hos alla hundar, men olika hundar (vilket inte är rasbundet) har olika stor allergenproduktion vilket gör att man kan tåla vissa hundar bättre än andra.

Det verkar vara en verifiering av en annan studie som gjordes 2005. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15969688 "

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Susanna_w
0

Men det där har jag hört förut.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[Nalle-]
0

Har också läst det där. Jag har aldrig känt av någon av de raser som inte fäller (förutom valpar av de raserna, men känner av alla valpar oavsett ras) men där emot känner jag av de retrieverraser jag träffat mest av alla raser. Är det bara inbillning då? Låter märkligt.

[Forest]
0

Ingen nyhet direckt även om de forskas nyligen i detta så är det gammalt att det varierar från hund till hund. Sen beror det vad man reagerar på, har flera i släckten o bekanta som är allergiska mot hund men de klarar av våra två pudlar utan porblem, dit hör även våran son som bor med oss tål hundarna. Därimot får de inte itne vara i hanns rum för där vill jag ändå ha djurfitt pga hanns allergi. Sen gäller det förståss oxå hur ofta man badar sin hund ju oftare man gör det ju mindre allergenet Can f1 "mjäll"  finns på dom . Jag badar mina 1-2 gånger i månaden men det är för slippa tover. Säg vad man vill men vi har iaf strukigt raserna- schäfer,labrador,curly retriever,amstuff och ihelgen var han o sov borta där hade dom jack russel så även dessa är helt strukna på vad han tål o inte, han fick ta alla dessa gånger sin astmamedecin (givetvis åkte han hem)