Ej fällande raser
Tänkte skriva en samling på alla raser som inte fäller, hjälp till! :)
Pudel
Shi tzu
Bichon
Schnauzer
Schnauzer fäller.
Fäller inte gör alla hundar som saknar underull. Eller tja, de fäller ju lite ändå. Täckhår kan trilla av dem med. Men yorkshireterrier saknar till exempel underull.
Lagotto romagnolo
Pumi
#1 Schnauzer fäller ju inte, eller? De trimmas ju precis som en del terriers så som jack russel, norfolk/norwich och irish softcoated wheaten.
Och att hundar utan underull i nte fäller stämmer inte. Jag har papilloner som kan fälla rejält trots saknaden av underull-
Basenji
Chines crested naken + puff :)
http://isabellarun.weebly.com/
Portugisisk vattenhund
Spansk vattenhund
tibetansk terrier vill jag påstå inte fäller heller. York fäller inte heller, lasapso de fäller inte heller, sen har du havanese hundraser med.
Schnauzer fäller en del.
#3 Fast irish softcoated wheaten terrier trimmas inte utan klipps ;) De strävhåriga terrierna trimmas men de mjukhåriga som wheaten bedlington och kerry klipps.
Wheaten terrier
Kerry blue terrier
Bedlington terrier
Chinese crested ska inte fälla TROR jag, rätta mig om jag har fel!
Bichon frisé
Bichon havanais
Bolognese
Barbet
Malteser
Haha :-) Jo kerryn har mjuk och silkig päls som klipps. Men de flesta terrierna trimmas ju, inte lätt att hålla reda på allas!
Chinese Crested Hairless och Puff fäller inte :).
#1 - det där stämmer inte. Jag har u haft shar-pei och dom har ingen underull, men nog tusan fäller dom som galningar två gånger per år för det
Finns många raser som inte har underull men fäller.
#4 Basenjin fäller. Kanske inte massor men nog fäller den allt.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Schnauzer fäller, mycket också.
Basenji fäller den med. :P
Kan inte komma på några fler, men vill gärna vara kvar och läsa.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Nej precis som jag skrev, även hundar utan underull fäller ju. Men inte i den mängd som hundar med.
#1 - Whaat? O_o Wikus har ingen underull, och han har fällt non stop i över 20 månader nu, så jag får sopa svarta högar efter honom varje dag.
#17 Hahah måste nog ha formulerat mig luddigt. Självklart fäller hundar utan underull. Jag har ju själv en sådan. 
#14, 15
Har levt med Bassar i långa tider, har maximalt hittat 10 hår från dem, så det kan nog skilja från hund till hund då. Var den enda hundras mitt ex klarade av med sin pälsallergi, och då provade vi massor med raser (hälsade på uppfödare) innan vi hittade rätt.
Italiensk vinthund fäller, men inte mycket :)
Intressant tråd, hur ser den slutgiltiga listan ut :)
Trodde inte heller att schnauzer fäller? Tappar hår gör dom ju, men de gör ju de flesta "icket fällande" raserna, men de säsongsfäller väl inte?
19 hmm de står ju om dom att de fäller ett par gånger per år här http://www.basenji.se/fragorosvar.htm En basenji har underull, en basenji fäller ett par gånger om året och en basenji kan också mjälla.
Amrisen fäller väldigt lite. Är bara två gånger om året och då är det inte mycket dem fäller. Inte annars.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#23 kan bara tala för de två jag hade. Och de fällde då inte.
Schäfer fäller DRIVOR
Min hund har inte mycket hår men ändå fäller han pyttelite lite :) En dp.
#27 hehe jag vet, det var ett skämt! Har en schäfer själv 
Briarden fäller ej heller :)
Airdale terrier
Briard
Tibetansk Terrier
Pudel
Fast tråden handlar om icke fällande raser inte de som fäller lite uta inget antar det TS är ute efter