Polishund attackerar flicka
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.1098709-polishund-attackerade-flicka
Hoppas länken fungerar.
Det som var så snällt av dem att försöka bota pojkens hundskräck (killen som blev attackerad av rottweilern i brunnsparken) med polihundar.
Denna hund biter flickan så hon behöver sy, men hunden har inte gjort fel enligt polisen iallafall.
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Men fy f*n!!
"Det är sånt som händer" tänk om det hade varit ett litet barn då? Helt sjukt!
Andra hundar verkar polisen snabbt vilja ta bort, men sina egna gör aldrig fel….
Usch och fy!
"Shit happens" inställningen i slutet av artikeln är väldigt talande…
Det är bara att beklaga och att fortsätta på den andra tråden där jag hävdar att något är fel med den svenska poliskåren. Det verkar som att fullständigt oacceptabla fall/situationer blir fler och tätare hela tiden.
Jag fattar inte hur det kan vara helt okej att en polishund biter en person, men om en civilpersonhund gör likadant ien liknande situiation så ska den avlivas?
En polishund ska ju vara EXTRA stabil, anser jag!
Jag reagerade lite när jag såg djurakuten med en polishund som inte kunde gå in i väntrummer för att den var så hundilsken. Det tyckte jag också var konstigt. En polishund bör ju vara så stabil att den kan vara bland andra, hundar. Tänk om man kommer och ska göra ett jobb hos någon eller på en plats där det är andra hundar, hur gör de då?
Man undgår inte att undra vad som ingår i polisförarutbildningen. Allmänt vett och hundkunskap verkar inte höra dit iaf.
Ytterligare ett område inom polisen som bör skärpas markant.
"Vanliga" hundar skjuter dom kors och tvärs utan någon vettig grund. Men när en polishund gör något, är det helt plötsligt "sådant som händer". Suck.
Jag håller med er!
Blir helt förvånad över alla dessa händelser runt polis/polishundar. Väldigt märkligt att de står över lagarna iallafall. Tycker detta börjar bli mer och mer sjukt.
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Jag blir ju knäpp i huvudet på allt detta. Det är ju så fel!
Jag finner inte ens ord.
http://isabellarun.weebly.com/
Herregud. Har ingenting bra att tillägga egentligen. Det är alltså "skit händer" som gäller när det gäller hundar som bör vara stabila och tränade, men "livsfarlig, måste avlivas!" så fort det är en civil bullhund. Jisses vilket klantigt uttalande av hundpolischefen. Vad är det som händer egentligen? Man blir ju mörkrädd.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Håller med övriga. "Sådant som händer" när det är polisens egna hundar (som genomgår all möjlig träning och borde vara extra stabila och inte fara på vadsom kan man tycka) men farlig-stämpel och avlivningshot omgående när det är en civil hund… Märkligt.
//Lina
Vad jag tänkte säga har redan sagts flera gånger. Så det enda jag har att tillägga är att jag börjar lita mindre och mindre på vår svenska poliskår.
Ska inte dessa hundar attackera endast på kommando? Eller gör polishundar så? Hoppar på första bästa dom ser som är i närheten av deras spår? I så fall borde polisen varna allmänheten att stanna inomhus nästa gång de har en rånare på fri fot! 
Och när Madeleine säger att hunden inte lyssnade direkt på hundföraren så börjar man ju faktiskt dra öronen åt sig! ….
Hur kan detta vara ett korrekt polisarbete? Hunden reagerade väl INTE som den skall enligt mitt tycka i alla fall. Sådant får inte hända. Hade detta vart en "vanlig" man men en "vanlig" hund hade det uträtts om hunden är en fara för allmänheten. Sjukt tycker jag.