Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 485 ggr
.m.m
1

Artens lojalitet sinsemellan (filmlänk)

Chumagia
0

Usch vad hemskt. Vilken sorg! Såg en liknande video men då kom det poliser och skulle hämta den döda hunden (om jag inte minns fel) och hunden ville inte lämna ifrån sig kompisen ):

joheck
0

Vågar inte titta. Jag är alldeles för blödig…

Chumagia
0

Den är faktiskt inte allt för hemsk, men det värker i hjärtat av att se den ):

joheck
0

Värker det i hjärtat så är det mer än vad jag pallar :/

[Doglovers]
1

Människans bästa vän. Jag har inte titta på länken, men sett många trogna sorgliga fimsnuttar där hunden inte lämnar sin husse eller hundkompis efter det att dom gått bort.

iSawa
2

Gud vad rörande, stackars hund. Hoppas hunden i dag har ett bra hem :)

SaraC
1

Fint och sorgligt på samma gång..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

.m.m
0

För de extra blödiga, som jag själv. :) Tvekade att klicka men är glad att jag gjorde det. Jag blir ledsen men samtidigt väldigt glad berörd.

En vovve blev påkörd av en bil och dog. Andra vovven, dess livskamrat tog tag i sin påkörda vän och drog den i "säkerhet" en bit bort från vägen. Försökte flera gånger under en veckas tid få liv i sin vän och lämnade inte dess sida. <3

Massor av människor har hört av sig och vill ta hand om den sörjande hunden. Om någon har hämtat vovven som var kvar eller om han insett och gått vidare är det dock tyvärr ingen som vet.

Man blir så glad i all sorg när man ser sånt här beteende… ja i alla arter egentligen. Det inger hopp <3.