Hundar iFokus

Hundar

Etikettuppfödning-och-valpning
Läst 4106 ggr
fufrutti
0

aussie uppfödare?

Är väldigt intresserad utav aussie hundar och undrar om ni vet någon bra uppfödare? Har inte hittat så många fast jag sökt som en tok.

Är en fördel om det är i närheten av gävle men inget måste.

Tina
0

Vad vill du göra med din aussie? Det är en relativt delad ras, något man måste ha i åtanke då man väljer uppfödare.

SASK har en mycket bra lista över uppfödare. Den hittar du här.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Anibaz
0

Bor du i Gävle? Rasklubbens hemsida kan du kolla på, där finns uppfödare och deras hemsidor som du kan kolla in. Som Tina säger så är rasen väldigt uppdelad och det beror ju på vad du vill använda din hund till.

Ulrisa
0

Jag vet en i alla fall Skrattande minimera (stockholm) sök på minimera så kommer hemsidan upp, min kompis har en hund därifrån som blir ett år snart, supertrevlig hund med mycket bus och glädje!

Jenniferri
0

#3 tror hon menar de normal stora Aussien och inte toy eller mini. Eller har jag fel?

Jag vet bara ett aussie kennel som min kompis Aussie kommer ifrån (8-9 mån är den). Fast kenneln ligger i Göreborg men den heter iaf Ärteplättens (tro jag) men det är nog kanske för långt och dom kommer nog inte ha någon kull på ett tag då tiken dog och tiken hon sparade är bara ca 8-9 mån.. :) Men dom avlar på den arbetsvilliga aussin (arbetslinjerna) Men som alla andra skriver beror på vad du vill ha den till.

// Hannah

Ulrisa
0

Fast minimera foder upp normala stora aussies också. Och det va de jag menade. Min kompis har en normal stor som hon köpt där. Som sagt en jätte trevlig hund!

Tina
8

#5 En uppfödare som är ansluten till SKK får inte bedriva blandrasavel, så det går inte ihop.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Ulrisa
0

# Nej det vet jag, de stora Aussie som är reg i skk är skrivna hos en annan familjemedlem. Men man kan få kontakt med den personen via minimera.

Ulrisa
0

Vet inte vad de stora Aussies kennelnamn är, (men kan ta reda på) så jag kunde inte skriva det här.

fufrutti
0

Jag hade tänkt mig att träna och tävla med aussien. Lydnad och eventuellt ställa ut. Tack för tipsen ska in och kolla :)

Anibaz
0

TS, bor du i Gävletrakten?

fufrutti
0

Jag bor i lilla sandviken så inte långt ifrån gävle :)

Anibaz
0

Okej. Har du träffat några aussies? :)

fufrutti
0

Nej jag har inte det ännu.. Ska börja åka till klubben när det börjat komma folk dit igen och åka på utställningar för att träffa aussies och ägare. Men ddet jag läst om dom låter underbart :)

Jenniferri
0

Okey, så du vil ha utställningslinjerna? Om du ska ställa ut alltså.

// Hannah

fufrutti
0

Ja det skulle vara en fördel men skulle hellre vilja ha en bra brukshund.

wiieerd
0

Jag väntar valpar! Bor i sthlm.

Kika in på www.kennelworkabilitys.weebly.com

Anibaz
0

TS, jag har en aussie och bor i gävletrakten, hojta till om du känner att du vill bekanta dig med rasen på lite tu man hand Glad

fufrutti
0

Anibaz brukar du träna med din hund på någon brukshundklubb?

Anibaz
0

#18 Jag tränar på Gävle BK, i dagsläget är jag där ca 2 dagar i veckan men det kommer bli mer framöver.