Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1179 ggr
[hyperiion]
0

Hjälp med träning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har en pumikille som behöver hjälp med träning med nya människor. Nu letar jag efter killar/tjejer som är villiga att ställa upp på detta. Kanske har du samma problem så vi kan turas om att hjälpa varandra. Hör av dej här eller skriv ett PM. Vi bor i blackeberg i bromma.

Mvh Elin och Mikksen

[IsabelleA]
0

Vad för problem har han? Är han skygg och tillbakadragen? Osäker? Har osäkerheten gått över till aggressivitet? Eller är det bundet till negativ stress? 

Jag kan tänka mig att hjälpa till när tiden tillåter.

[hyperiion]
0

Han är rädd så att det har slagit över till aggresivitet. Han har träffat hundtränare och psykologer. Jag vet hur jag ska jobba men behöver hjälp med människor som ställer upp. För att allt ska gå så bra som möjligt och rädsla från den vi tränar med så kommer han att använda munkorg. Han försöker skrämmas. Om det inte funkar försöker han oftast gömma sig istället.

Viccan92
0

Jag kan hjälpa till men jag kan inte ta mig någonstans. Jag bor i Alby i Botkyrka.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[hyperiion]
0

All hjälp tas imot:)

Viccan92
0

#4 Vad bra då får du komma med tips på hur vi ska göra med tanke på att jag inte kommer någonstans som sagt.

[hyperiion]
0

#5 Det löser sig. Jag kan kanske ta mig till dej någon dag:).

Viccan92
1

#6 Vore himla bra. Jag är hemma och ledig nästan varje dag. Nu ska jag iväg imorgon och onsdag förmiddag. Sen är jag hemifrån från fredag eftermiddag till söndag kväll. Men sen har jag inget planerat. Jag är arbetslös just nu.

[IsabelleA]
0

Jag bor också i Botkyrka, så en träningsträff på BBK kanske är lämpligt om inte andra förslag finnes :)

Viccan92
0

#8 Jag har ingen aning om vart det ligger. Jag kan nog ta mig till Norborg lokala kennelklubb där jag är inskriven.

Sigriiid
0

Jag är jätte jättegärna med! Min tjej behöver jag också hjälp med då hon är lite för reserverad av sig emellanåt. Vissa älskar hon medan andra inte får röra, spec inte domaren på utställning… Så vi hjälper gärna till samt tar emot hjälp! Jag finns i Gustavsberg men jobbar i Vasastan men jag kan ta mig överallt. Sambons familj finns i Tumba så där är jag ganska mkt så det skulle passa bra för mig också :-)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

[hyperiion]
0

Hej! Ledsen att jag inte varit inne på ett tag. Det har varit mycket. Är ni fortfarande intresserade så skicka gärna ett PM så kan vi bestämma tid och plats:)