Hönsmatte...
Igår kväll upptäckte jag en liten knöl i huden på min hunds hals, utan på lymfkörtlarna typ.
Så i morse ringde jag veterinären, och fick en tid idag . Så vi åkte dit..
Veterinären klämde och kollade och konstaterade att det var en helt normal salivkörtel som sitter precis framför lymfkörteln….
och hon visade mig att hon har en exakt likadan på andra sidan…
Snacka om att man känner sig som en hönsmamma!
Men jag har haft jättemycket smådjur med cancer tumörer, och vet att lymfiom (eller hur det stavas) är väldigt allvarligt, så jag tar det säkra för det osäkra…. och jag hade faktiskt kännt på andra sidan, men inte hittat något då…
Så veterinären sa att hon hade aldrig träffat några så nogranna djurägare…
Men jag måste säga att de var väldigt schyssta och sa att vi behövde inte betala för besöket, men vi köpte några påsar godis av de iaf.
Men det känns lite pinsamt att man åker in för något som tydligen är helt naturligt…
Tycker faktist det är bra att man är hönsig, jag är sån med o ser väl lite så här hellre åka en gång gör mycket än försent. Skönt iaf att det itne var något 
Fler borde vara som dig tycker jag, är man orolig över något så ska man åka in eller rådfråga vetten. Bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite :) Jag är nog också lite hönsmatte, så du är inte ensam :P
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag är pjåskig och det står jag för! Bättre än tvärtom!
tack allihopa!
Kände mig bara så.. kanske inte dum, men fånig, när det visade sig attd et var en helt naturlig körtel. Men det kändes verkligen som en liten knöl som satt i huden…
Bättre att ta det säkra för det osäkra :) Jag är likadan själv!