Något slö, löpet?
Har surfat runt en del nu på kvällen och kollat kring olika symptom en hund kan ha vid löp.
Våran har kommit in i sitt andra löp och jag har aldrig sätt en mer "drogad" hund. Hon bara sover och sover, är inte värst intresserad av att leka lika mycket som tidigare. Hon är också mer kelig än normalt och svansar efter mig mer än hon brukar. Hon ignorerar om det kommer in någon genom dörren eller om det ringer på dörren, hon bara sover. Hon mår inte illa och hon är samma glada tös med goda aptit som tidigare men bara något sugen på att sova mer. Alla hårda aktiviteter så som drag mm har vi ställt in nu i och med löpet.
Nu när vi skulle ut på sista kissrunda så vakna hon i lite protest och lunka efter ut, kissa fort och sen gick hon hem. Väl hemma gick hon och sov igen.
Har allt detta med löpet att göra? Det kanske är en självklar fråga men jag måste ändå höra efter för det oroar mig när hon plötsligt blir konstig.
MIn hund blir som förbytt i löpet. Hon blir ynklig, vill inte gå ut, tycker väldigt synd om sig själv.
Ibland får hon ont i magen, och en gång fick jag bära hem henne för att det började regna och då vägrade hon gå. Bara satte sig ned och vägrade, vilket inte är likt henne alls…
Så jag skulle säga, ja det kan ha med löpet att göra.
Det ska tilläggas att min hund är inte så här varje dag under de tre veckrona hon löper, men hon är inte alltid sig själv under löpet.
Det är inte ovanligt att de blir trötta de kan få löpvärk som vi får mensvärk. Våran ena tik som en sjuk hund första löpet, sov mycket,kräktes allmänt dåligt, vi åkte till vetrinären o detta var inte ovanligt att de vart såna. 2,3,4 löpet har inte heller vart lika varandra detta löp är hon helt fast i markerkissa envist överallt ute, vill verkligen inte leka eller träna, har henne inte lös alls pga jag inte litar på fröken.
Våran andra tik var som vanligt vid sitt första löp busig glad men något envis, får se hur hennes andra löp blir :)
Min tik löper just nu, hon är sig själv när det kommer till träning men hon är tjurig på våran unghunds hane här hemma. Ska dom leka, ska dom leka när HON vill, annars får han en och en annan tillsägelse. Sen blir min tik annorlunda vid hundmöten (som vi har problem med), hon gör mycket bakslag under löptiden men det är bara att bita ihop och köra på som vanligt. Sen så är hon mer klängig och slöare hemma än vanligt.
Jag tror absolut att det har med löpet att göra. :)
3 vänta du bara Enja har tillomed utsätt 2 hanar som hon tror passar kanon för henne, ena gammal pudelhane andra fluffig söt blandrashane ser vi dessa på 1km avstånd phu…. då tjuter hon högt
varför just dessa ingen aning hon anser dom väl trevliga o söta 
#3 Det gör min också. Bakslag i hundmöten. Idag vet jag inte vad som for i henne. Normalt ger hon tusan i andra hundar och ignorerar dem men idag börja hon dra, hoppa, yla, tjuta efter en schäfer. Jag fatta inte vad hon höll på med tills hunden passerat efter att de stanna och satt framför henne vilket gjorde henne skogstokig, sen gick de vidare och en tanke på löpet dök upp i huvudet på mig. Ägaren trodde säkert hon var tokig i huvudet så som hon blängde på min men vad ska man göra, hon är helt tokig i hundar just nu vilket hon normalt inte är.
Sen mötte vi en pinscher hane, den gjorde utfall mot henne så den titta hon bara på för sådana hundar håller hon sig borta från, försiktig som hon är.
#4 Ja haha usch, och löpet har precis börjat 
#5 "skönt" att höra att jag inte är den ända som får bakslag i hundmöten… Jag försöker att ignorera det och tänka att det blir bättre snart. Gör hon inte utfall så blir hon pinsamt löjlig, skuttar (typ som glädje skutt) i kopplet, ser sjukt busig ut och piper. Jag tycker att det är ganska gulligt faktiskt och föredrar det mer än utfallen ;) Äsch, strunta i andra hundägare! Din hund är inte deras problem. Jag tycker faktiskt ibland att min hund är pinsam men då brukar jag prata lite högt med hunden för att glömma bort det fortare.
Vad söt!
Vad är hon för ras?
#6 Jo men en del hundägare är förjävliga och skäller ut en för vind och våg och kommer med pekfingret om att man bör träna sin hund. Men de vet ju inte ens orsaker kring olika "problem" mm, ändå ska de yttra sig.
Min är en Alaskan Husky (korsning; Siberian husky, pointer och vorsteh). Enorm motor i henne.
#7 Oj jisses.. det har jag som tur klarat mig undan (nu kommer jag säkert råka ut för det när jag säger så
) men då förstår jag dig. Det har du helt rätt i!
Åh! Ja det kan jag förstå, haha! 
6 hon fjäskar med andra ord vid hundmöten :) Grannars hanar ser nu mera små hjärtan som trillar som reng från mig ena var det bra synd om, han tjöt o dregla när jag gick förbi (utan hundarna) så möter vi han med dom så lär han gråta lite högre
#9 hon tjuter som ett skållat troll och blir riktigt ivrig. XD
10 hahah inte lätt