Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 10757 ggr
[Majja79]
3

Löptik

Jag undrar lite gällande löp.

Vånan dreverrtik började löpa för en vecka sedan o hon beter sig redan som om hon vore i höglöp!! hon försöker få hanen (kastrerad) att bestiga henne varje vaken stund… Ställer upp sig EXTREMT! kan det vara så att hon har en kortare löpcykel än de flesta eller hur ska man tolka detta… Jag kan ej se omblodet e ljusare nu för hon e väldigt duktig på att städa upp efter sig. Har bara hittat en enda droppe här hemma… Men att hon löper råder inga tvivel om! Har haft tik hela mitt liv så jag har sett en del löp och vi har även haft avelsverksamhet. Doc är det första gången jag har denna typ av hund o har en hund som avviker från det "normala" i löpet…

Tacksam för svar :) Vänligen Majja 79

[Forest]
0

Jag har oxå en tik som jag tycker har ändrat sin löpcirkel lite men o andra sidan kanske hon ställer upp för att hon nu vet vad som gäller? (förra löpet vart hon parad o fick 5 valpar). Klart att tikar har olika löpcirklar vissa kommer tydligen in i höglöpet mycket tidigt andra mycket sent :) Så eran tik kanske har kortare löp än andra tikar, mina löper olika Enja har höglöpt dag 12, men nu tror jag mer på dag 8.

Hur är det mer eran hane struntar han helt i henne? jag kan annars rek att man separerar dom lite så han får vara i fred :) dessutom brukar det stressa upp tiken lite, jag får sära mina töser pga de annars ska ridas o fjompas o stressar upp varandra. Flört

russin
0

Det är väldigt olika när tikar kommer i höglöp - vissa börjar tidigt, andra sent. Vissa höglöper över en vecka och andra bara någon/några få dagar.

[Majja79]
0

jo det e klart att jag särar på dom så dom får varva ner lite…Annars så är det faktiskt bara som nu min hane faktiskt tycker det e kul att vara med tiken. FlörtAnnars är han ganska tjurig o ligger mest o sover. Tiken är precis ett år o det är hennes andra löp. vet ju att Höglöpet e olika långt men har faktiskt aldrig träffat på en tik som går i höglöp på dag 7!!

vallhund
1

# 2

Eller timmar.

# 3 Det har jag. En del tikar ställer upp sig hela löpet. Spermier kan överleva i 5 - 7dygn så tiken kan befruktas även om hon inte hunnit in i höglöp vid parningen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Forest]
0

4 nyfiken fråga, jag vet om en tik som ställde upp långt efter vad hon beräknades löpa allså efter sitt höglöp det var dag 25 hon vart dräckigt o fick 3 valpar lite liten kull med tanken på att hon var labbe men iaf det tog sig. Är det ovanligt att de även kan ta sig slå långt in på ett löp?

vallhund
0

För exact svar kanske du skall fråga på: http://kennel.ifokus.se/ ?

För att tiken skall kunna bli dräktig måste det finnas några levande ägg som spermierna kan befrukta. Många tikägare är osäkra kring när deras tik är i höglöp, ibland måste man göra utstryk från vaginan som vet får ubdersöa för att avgöra var i löpet tiken är.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.