Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 662 ggr
AnneN
0

Vissa ska inte ha hund!

Var ute och gick igår med hundarna + daghundens matte och plötsligt kommer det en liten rottis valp på ca 8-12 veckor och kutar över bilvägen fram till mej och Velvet! Den lilla sötisen höll ju nästan poå att bli påkörd!!! Jag tog valpen med mej dit den hade kommit från och runt hörnet på ett garage stod det 3 pers med en stor rottis i flexikoppel. Jag frågade om det var deras valp och detr var det. Jag talade om att den kommit fram toill oss och att dom nog borde ha bättre koll på valpen. Tog flera minuter innan dom ens reagerade på att valpen varit borta och jag fick tjata för att matte skulle komma och koppla sin hund!

Då sa jag att det hade vart jätte nära att valpen blivit påkörd och att den hade blivit det om inte jag vart snabb att plocka upp den i famnen då det kom en bil som inte hann reagera! Sa att dom MÅSTE hålla koll på hunden då den är så nära vägen och lös.

Hoppas att dom fick sig en tankeställare och håller koll på valpen i fortsättningen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

Usch vad hemskt. Tänk vad som kommer hända om man har så dålig koll redan när de är vappisar. Du har så rätt, vissa borde inte få ha hund.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AnneN
0

De e ju bara tur att jag har snäll hund också och att valpen inte var skygg för då hade ju kunnat gå riktigt illa

_**/Mvh Anne

gejsa
0

Ja, herregud! Man slutar aldrig att förvånas.

AnneN
0

Näe men jag hoppas verkligen att folk fattar då man säger till dom

_**/Mvh Anne

Liss
0

saken är, jag tror inte dom bryr sig för fem öre. De är nog bortglömt tills dom kommer hem. Men man vill ju gärna att dom ska bry sig! Ist för att leda bort hunden skulle man kanske ta tag i örat på ägaren och ruska lite?:P och säga Fyyyyy!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

gejsa
0

#5# Ha, ha ja, det skulle man nog göra.

Liss
0

Ja, då skulle man nog få en reaktion iaf:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

gejsa
0

Ja, verkligen. Skrattande

AnneN
0

Kanske skulle testa det nästa gång =P

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Ett ordentligt ryck i örat isånna fall…snacka om oansvarligt…

Denna kommentar har tagits bort.