OT Segisar
*gäspar*
Nää, nu är ni allt bra sega här inne. Ingen som skriver.
Somnar ju snart.
Tar lite glass och ger er en chans till ikväll.
Och till er alla!
Ha en riktigt bra midsommarafton 

Va? Men jag har ju skrivit för fullt här :-)
Hoppas du får en bra midsommar i alla fall. Ska försöka knata i säng jag också tror jag.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mm, jag me snart.
Ska bara äta upp glassen och se klart på Nip/Tuck

Jag med. Har städat och varit och handlat i dag. Är nu helt slut.

Var och handlade tidigare idag oxå. Precis som alla andra kändes det som. Folk överallt ju.
Tur att man har shopexpress och glider förbi köerna *L*

Ja, vi åkte på förmiddagen. Tänkte att vi skulle vara före alla andra. Det var ju jättemycket folk i mataffärerna. Även på Granngården. Skulle köpa lite gott åt mina hästar.

Ja usch vad folk det var ute idag. Ingen bra dag att handla på.
Audiatur et altera pars

Nej, men man vill ju ha färska jordgubbar och potatis med för den delen. Så man måste ju vänta till i dag. Tyvärr!
Men visst är det jobbigt när alla bara ska handla just den dagen. Har suttit i kassan på Konsum för ett antal år sedan så jag vet.

Japp vi köpte också färska jordgubbar. Mums.
Har suttit i kassan på Prix, hualigen kommer ihåg den här dagen med fasa. Jag har i alla fall i dag försökt förgylla dagen för alla de kassörer jag stött på. En extra trevlig kund kan göra dagen lite mer uthärdlig. hihi
Audiatur et altera pars

Ja, jul, påsk och midsommarafton. Då ville man helst gå och gömma sig. hua

Japp och så nyår, glöm inte nyår. Hualigen vad hysteriskt det blev till varje högtid. Skönt man slipper det där nu. ;-)
Audiatur et altera pars

Ja, det glömde jag. Tyckte det ingick i julen. hehe
Ja, ett riktigt slit var det. Och när jag jobbade så hade man 50-kort. Du vet man stämplade i kassan för varje 50-lapp man handlade. Precis som nu fast man drar det i kassan. Vi fick handstämpla med bläck. Ett jäkla jobb och sakta gick det ju med. Och så hade vi inte scanner utan vi fick slå in PLU-koder.

vi hade ju scanner men det är ändå fasligt mycket som går på plu koder. Så usch vad trost det är. Värsta var nog en midsommar när kassarorna var ur funktion. Och vi fick handslå allt på sådana där gammla räknemaskiner som ger ut kvitton. Fast det stod ju bara summerna på kvittona. ;-) Hualigen. Vi var två som stod i en varsin kassa och tre per kassörska som sprang och kollade priser på allt kunderna hade som vi inte hade priserna i huvudet på.
Audiatur et altera pars

Nä, nu är det natt för mig. Sov gott allihop
ZzZzzZZZzzz……….
jag kom just hem =D men hoppas alla får en bra midsommar ?=D

#12# Lite sent svar kanske men det måste ju ha varit skitjobbigt för er. Ni borde ha fått dubbel lön då. hi hi

min mor gör en rätt så smart grej.=)
När det börjas nalkas mot jul, Så åker hon och stor handlar 2-3 veckor innan, lite pö om pö så där.
När det sedan börjar närma sig, ja julen är värst då det inte bara är matvararor folk köper i butiken utan även en och annan julklapp.
Så handlar hon hem allt, från köttfärsen till köttbullarna, skinkan och potatisen till janssonen tja rubb och stubb.
Sedan om det skulle vara något som tar slut eller fattas, så åker hon på bensinmacken eller ica express och köper det som fattas.
Hon bor i stockholm, och närmsta mataffär för henne är nere vid Kungenskurva, och jag förstår henne om hon ger 5Kr mer för brödet på macken! ,-)

#15: Nejdå, ingen dubbel lön där inte. Inte ens ett tack faktiskt. Bara lite mer övertid och en massa tjaffsande. Hualigen, ingen bra chef där inte.
Audiatur et altera pars
Vi var faktiskt ut i god tid i år tacka och lov…måndag var det tvärlugnt på affären. Det sista köpte Jonny på COOP där han jobbar…så skönt att slippa alla stressade människor =))