Alex ringde!!
Hihi.. :) Japp, Alex ringde till mig nyss.. :) Kollade att allt var bra och frågade en sak..
"Du, vill du komma hit och jobba här du med?"
GAAAAAAAAAH!! Klart jag vill!! Jag har alltid drömt om att få åka till Island!!
Men.. Det är ju inte såååå lätt.. Har man föräldrar så har man.. ^^ "Nej du fattar väl att du inte kommer att klara av att åka till Island och jobba där.. Tänk på din diabetes!!"
Men GAAAAAH!! *censuuuuur* Jag vill, jag vill, jag viiiiiiill!! *suck* Kom igen tantisar och snorisar.. Övertala min mamma och pappa!! :P
men du tar väl me dig medicin o sånt så du har så du klarar dig.. kan ju inte direkt övertala dom åt dig men hoppas att du får övertalat dom själv så du får åka.. inte alltid man får sånt erbjudande ju =)
Haha.. Jaaa, det är klart.. Jag vet att jag skulle klara det, men mina föräldrar…..eller i alla fall pappa…..tvivlar.. :/ Dumgubbe.. ^^

Muta pappa med en god middag på nån fin resturang (Läs Mc Donald).
Ta sedan och tala om för din pappa hur mycket du älskar honom och tycker om din mor och tja, du vet detta ni snorisar är bra på…..FJÄSKA! =P
Jag menar ni är ju 2 på ön både du och Aläcks, och då har ni stöd och hjälp av varandra.
Man lever bara 1 gång, och då ska man som ung passa på och upptäcka världen.
Nä jag tycker din far är liiite tjaskig där, trotts att jag förtår han åsså, Det måste jag erkänna.
Hota honom med att du rymmer hemmifrån, eller nått om du inte får åka, eller att du kommer köpa en häst till…. =P
Hälsa din far att han får med mig och göra om han inte låter sin dotter få upptäcka sitt liv….
Jaaa, McDonald's får det bli!! :D
Hmm.. Jag vet.. Hon sa att de är noggranna med måltider och allt där så det blir inga problem med det.. Men neeeeej.. Dumpappa säger nej.. Eller.. Han kanske kan gå med på att jag bara åker dit och hälsar på.. ;) Hihi.. :P Så kan jag kanske missa flyget hem? :D

Annars om du inte kommer iväg så skickar jag Zigge på honom…
Fråga Tysse vad han anser om denna lill hår-marodör…..=P
Det där kan ju bli en öppning och erfarenhet som kan hjälpa dig i framtiden att få ett arbete du kommer trivas med. Och insulin och kosten klarar väl du av själv vid det här laget. Tycker nog att din pappa är lite väl överbeskyddande….man lär någonstanns börja lita på sitt barn som oftast kan mycket mer en vad man tror =) Hoppas verkligen att dom ändrar sig för din skull, hade du varit mitt barn så hade du garanterat fått åkt =)
Hur exakt fungerar jobbet? Är det på en gård där det finns pålitliga vuxna? I så fall kan du ta upp det och be dina föräldrar prata med dem.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Dom har väl läkare och sånt på island också om du mot all förmodan skulle behöva det?!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Har skrivit i ridsport med men jag tycker nog att din pappa är lite för överbeskyddande där. Tror dom inte att dom har diabetes på Island eller? hehe

Åh vilken möjlighet! Håller med om att han kanske är lite för överbeskyddande. Klart en diabetiker ska kunna resa runt utan problem. Dessutom är inte Island nåt i-land direkt… så du lär inte få problem om det nu skulle behövas en läkare.
En helt ny värld öppnar sig ju när man får göra nåt utomlands sådär! Så tjata på din pappa!… Vad är det han är skeptisk mot? Kan ju va bra att veta det så du vet HUR du ska jobba honom över på din sida.