Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 4289 ggr
bonnmora
0

Aktiv blandrashund bortskänkes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har bestämt att omplacera vår blandrashane. Han är blandning mellan Storpudel 50% Schäfer 25% Labrador 25%. Han är 6 ½ år och är en hund med mycket energi. Han behöver komma till någon som vill aktivera honom mycket, kanske träna Agility, Spår, lydnad osv. Han är väldigt smart och lättlärd. Han är snäll, tränad lite lydnad och klarar av att vara ensam hemma. Han behöver klippas ca 2 gånger om året. Anledningen till att vi inte kan ha kvar honom är att vi inte har haft tid att aktivera honom så mycket som han behöver, så han har börjat "aktivera" sig själv. Han har därför en del problem som behöver tränas bort. Han är van småbarn, katt, kanin och andra hundar. Finns intresse, tid och kunskap att rätta till hans problem. Så maila mig, så berättar jag mer om Rasmus. Lämna gärna telefonnummer så ringer jag upp.
 felicity134@hotmail.com

gejsa
0

Hi hi han ser ut precis som min Ludde. Är snart 5 år och också blandras på storpudel och andra raser.

Hoppas du hittar någon ny ägare.

SaraC
0

Hur går han ihop med andra hanar?

Hur mycket aktivitet/dagligen och hur mkt kräver han?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Liss
0

funderar du på att ta honom sara?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SaraC
0

Nej de kan jag väl inte säga, men spanar ju efter en till hund så jag är nyfiken på många hundar och frågar lite här och där.. :)

Lotta
0

Lycka till…Sara han är ju jättemysig, du förstår va skoj han och Eros skulle få =D

SaraC
0

Haha nja.. Får fortsätta letandet :P

Lotta
0

Hehe…vad ska det bli för nått då, eller vet du inte alls vad du är ute efter?

SaraC
0

Kommer du ihåg den där lilla aprikosa pälsbollen jag visade på nån bild förut? ;) En sån (Mittelspitz) eller en till jappe vill jag ha! Helst.. :P

Lotta
0

Ja en sån…den var ju sååå söt =)

SaraC
0

Japp, en pälsboll för mycket kan man väl inte få Oskyldig

Sammie
0

Nog blir man litet sugen. Jag spanar efter en hund till jag också. Det är bra tomt, när man bara har en stor och en liten. Den lilla märks ju knappt.

Men jag får leta vidare.

HannaM
0

men gud, vilken underbar kille=) vart finns han?

Lotta
0

Leta på Sammie..skam den som ger sig :)

bonnmora
0

#12 Han finns i Värmland mellan säffle och Arvika, men transport är inga problem bara han kommer till ett bra hem. Han vill komma till ett hem med mycket aktivitet gärna någon som vill träna agility lydnad eller likanande. Han har dock problem med sitt vaktande som har kommit nu de senaste två åren då han inte blivit tillräckligt aktiverad. Han är gratis till rätt hem.

bonnmora
0

Han går bra med tikar och en del hanhundar.

HannaM
0

har pmat en massa frågor och saker om mig som är bra att veta

HannaM
0

hej hopp om någon undrar så kommer Rasmus hem till mig på torsdag och om allt går bra emllan oss och med min iller så stannar han här resten av livet=)

KajsaM
0

Vad roligt för Rasmus :)

HannaM
0

ja vi behöver aktiveras båda två så det blir förhoppningsvis en bra kombination

Malin-A
0

ohh va kul för honom, håller tummarna för att d ska gå bra med dina illrar… =)

HannaM
0

#20 en tumme eller två är aldrig fel…

AnneN
0

Här håller vi alla tummar, fingrar och tassar för att det ska gå bra för er =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

Låter jättebra minkhammar. Är övertygad om att det går bra. Ska bli roligt att träffa honom och dig till helgen.
Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

HannaM
0

japp ska bli roligt att träffa busan också=) hoppas jag…

Faxlin
0

haha, var inte så säker på det du. Hon kallas inte Busan Lusan för intet. ;-)

Audiatur et altera pars

HannaM
0

ojoj, jag ska gömma mig bakom rasmus när hon kommer.. eller bakom.. elliot=p

Faxlin
0

haha, ja bakom Elliot, då lär hon bli fullt upptagen med att leka eller äta i alla fall. Vilket det blir vt jag inte än.

Audiatur et altera pars

Kittentotts
0

Jag tycker denna sajten är så underbar, när någon behöver hjälp verkar den finnas nära, hoppas allt går bra för guud vilken söt voffsing!

Faxlin
0

#28: Jag tror precis som dig att de flesta här inne verkar hjälpa varandra så gott de bara kan.

Själv ser jag fram emot att få hjälpa munkhammar med lite träningstips på Rasmus. ;-)
Får se hur det fungerar här hemma med mina jyckar bara. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Vad skönt att det löste sig så bra….den här sajten är ju den bästa av alla, hjälpsamma människor så långt ögat kan nå =)

Hoppas det går bra för dig och Rasmus nu, och börja med en hel skön sommar var ju inte direkt fel heller =D

HannaM
0

nepp en hel sommar med bad och lek och träning, mums!

AlbaStiffler
0

Munkhammar: Oj vad spännande, hoppas verkligen det klickar. Själv skulle jag vara livrädd med en stor och vuxen hund med mina illrar. Men med lite tur kan det ju funka. Ta det extremt lugnt i början bara och lämna dem aldrig själva förän du är helt säker.

HannaM
0

ja här ska vi ta det lungt och fint och så ska ju snälla åsa hjälpa till.. men jag håller alla mina tummar för att det funkar! och inte vara ensamma utan under uppsikt heela tiden tills man är 110 på att ingen är elak mot den andra

HannaM
0

jaha, idag så smäller det…. någon gång mitt på dagen eller tidigt på eftermiddagen kommer rasmus hit… nervös? JA!

Faxlin
0

Du ska se att det går bra.
Jag finns också här, bara ett telefonsamtal bort ,-)

Audiatur et altera pars

HannaM
0

usch.. dom är på väg nu.. läängtar.. halv tre är dom här..

Lotta
0

Pirrigt värre hör jag *L* Det där går garanterat bra….hoppas få se lite bilder här ute på honom sedan =D

HannaM
0

japp pirrigt tvåtusen….. bilder kommer.. det ska vi nog se till!

HannaM
0

nu är han här…. och väldigt intresserad av det som är på andra sidan dörren.. den andra fyrbeningen

AnneN
0

Hoppas att allt kommer att gå bra för er nu =)

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Åhhh det luktar mumma men konstigt…vad kan det vara Fundersam Jag kan nästan se honom framför mig vad han undrar, ska bli kul att höra hur han och illrarna reagerar när dom träffas första gången Skrattande

Vattnadal
0

Hur går det med Rasmus? Fungerar det bra?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

bonnmora
0

Munkhammars sambo visste inte att ha var hundrädd!? Så Rasmus fick följa med mig hem igen. Letar nu en seriös person som vill ta hand om Rasmus. Hittar jag inget hem finns ingen annan lösning än att avliva honom. Han har nu även morrat åt min dotter nu, så han trivs verkligen inte här längre. Men kämpar på för att Rasmus ska få leva lycklig resten av sitt liv hon en aktiv person utan barn.

Lotta
0

Nej men vad synd….stackars Rasmus…

Malin-A
0

oj.. eh.. hoppas du hittar ett bra hem till honom…

gejsa
0

Men du  har väl satt ut annons på fler ställen? Någon måste ju vara intreserad. Men menar du att han börjar bli argsint?

Faxlin
0

Munkhammars kille blev verkligen livrädd och började hyperventilera i köket när han mötte Rasmus. 
Jag har rekomenderat munkhammar att de skaffar sig en valå så han får växa ihop med hunden då små hundar fungerar bra. Vet att munkhammar blev jätteledsen för att det inte fungerade.

Men jag håller tummarna för att det finns någon där ute för Rasmus.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Jag håller vekligen med…hoppas han hittar ett hem där han får det bra =))

bonnmora
0

Tyvärr är det ingen seriös som vill ha Rasmus. Ska få hjälp från www.hittehund.nu. Hoppas de kan hitta nytt hem till Rasmus. Annars får jag nog tyvärr avliva honom då han vantrivs här hos oss numera.

gejsa
0

Vad tråkigt för er. Men har hunden börjat morra mot er så kan det ju bero på att han har ont eller så. Kanske inte så många som vågar ta en sådan hund heller.

Lycka till iaf.

AnneN
0

Dessa brukar ta hand om och omplacera hundar, dom brukar som jag förstått det även träna bort eventuella problem som hunden kan ha http://www.hem.kennelinfo.com/omplacering

_**/Mvh Anne

Prizma_o_Kristall
0

#51 Min omplaceringshund Pyret kommer därifrån, eller iaf från en av dem personerna som står under kontakter:) Så jag har mkt positivt att säga om dem, även om jag bara haft Pyret 1 dygn bara:) Hon är en sheltietik på 6,5 år, jättesnäll. Och hon går jättebra ihop med Frankie också:) Frankie ska kastreras eftersom att han ändå inte ska gå i avel pga att han är för hög:)

Kramar//Carro

AnneN
0

Vad kul att han fått en kompis och att du är nöjd med dom som omplacerade henne =)

_**/Mvh Anne