Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 731 ggr
[Miiicka89]
1

Creppy kvällspromenix.

Sambon och jag var precis ute på sista promenaden med Luna för Idag. Efter att hon kissat gick vi vanliga rundan för att komma tillbaka hem. Halvvägs så kommer det en man mot oss med luvan uppdragen och mörka kläder, han går hastigt och bestämt -tyvärr så är det första jag tänker "shit, han kommer råna oss". Han börjar med att prata rätt högljutt och vill klappa Luna, jag säger att "nej det är inte så bra. Hon är osäker när det är mörkt." Han flamsar bort det och försöker klappa henne. Luna som är lite valpig vill gärna hoppa upp och hälsa men jag försökte dra ner henne med kopplet. Han börjar gör gester mot henne och massa ljud, försök till att busa upp henne antagligen. Luna blev lite uppstressad, kan tänka mig att hon kände mina känslor här och blev mer hoppig, vilket verkade få honom att fatta att han skulle sluta mot henne. Han pratar om att våran gata är farlig denna tiden på dygnet och massa sludder om rasism och så, samtidigt osar det sprit om honom. Vi förklara att vi ska gå hem. Vi vänder oss om och går snabbt, här kommer det som jag finner mest obehagligt, han följer efter och pratar ännu högre, nästan skriker att han inte ska göra nåt utan han vill bara snacka, han säger att han ska ju inte råna oss eller nåt. Vi förklarar igen att vi ska hem. Han börjar prata om kokain, att hans tjej slängt ut honom och vill till slut låna mobilen och ringa sin mamma. "Nej!" Blev vårt svar. Han var väldigt på, intensiv och följde oss hela vägen till våran port. Där blev vi av med honom. Var sjukt nervös, tänk om han skulle följt med in i trapphuset?! Jag tror i efterhand att det var en ledsen man som ville ha sällskap, men det ar ändå en obehaglig situation enligt mig, det jobbigaste var hans sätt att förfölja och sättet han pratade på, så hetsig. Men han avslutade samtalet med att vi passade varandra och såg ut som ett lyckligt par. Trots det trevliga avslutet vart jag skakig och tyckte allt kändes olustigt. Tänk om lixom. Tyvärr, jag är väl rätt fördomsfull i detta läge. :/ jag vill bara ventilera mig lite. Trevlig kväll.

SaraC
1

Usch, det lät verkligen obehagligt Rynkar på näsan Skönt att du inte var ensam i alla fall!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
1

Låter verkligen obehagligt, jag förstår din känsla. Har också råkat ut för ett pucko på kvällspromenaden när vi bodde inne i stan (som tur är har vi flyttat till landet) Han följde efter mig och min sambo och krävde att vi skulle skjutsa honom till nån lägenhet. Han var förmodligen påtänd (sådant kan man ju se på ögon och dylikt) Det hela slutade tyvärr med en polisanmälan då han betedde sig väldigt dumt åt.

Hoppas du slipper detta igen, man vill ju vara säker när man går ute på kvällen.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Miiicka89]
1

Hade jag varit själv hade jag gått i tusen bitar av rädsla tror jag :P jag är en riktig fegis. Vi tror att han kan ha varit påtänd, dels för hans beteende och han frågade mkt om vi hade eller om vi kände nån som hade. Aja sambon kommer iallafall inte låta mig gå själv någonsin på kvälls promenaden. Tur i oturen? ;)